SAYA DAN LAGU

hai selamat patang
bila pagi tadi dah habis kerjakan wall kawan- kawan fb , petang ni sunyi pulak rasa ,layan game kt psp tu pun dah tak rasa seronok ! layan lagu jiwang pun dah tak rasa ! hmmm . . .

tiba-tiba air mata bergenang kat mata ni , perlahan -lahan dia jatuh satu persatu kepipi saya ni . . dah kenapa ? emm . .  hati saya jadi sayu . .sebak . . dan terus nya air mata tu terus turun laju dan laju . . .
* bak tisu selai *

awak  . .  tau tak awak kenapa saya jadi sepoyo ini ?? sebenarnya saya terdengar lagu negara ku dan saya menghayati liriknya ! begitu terasa sangat  . . .  ianya sungguh menyentuh hati sekali kerana negara saya yg didalam lirik lagu tu ! ye lagu itu untuk malaysia saya awak !!

dimana dalam lagu tu  . .  .
 


Negaraku
Tanah tumpahnya darahku,
Rakyat hidup
bersatu dan maju,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan,
Raja kita
selamat bertakhta,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan.
Raja kita
selamat bertakhta
tanah tumpah nya darah yg mahukan rakyatnya bersatu dan maju !!minta dirahmati dan diberi kemajuan !!bersama rakyatnya diberi bahagia dari Tuhan  ! disamping raja yg bertakhta . .  .

ya Allah awak . . betapa itulah harapan lagu negara kita untuk negara dan rakyatnya ! sungguh tinggi sekali harapan tu ! 

namun apa yg buat saya sedih  . .  . walaupun negara kita dah maju sekarang ni  . . .  bagaimana keadaan rakyat jelatanya sekarang ? berpuak-puak  ! membunuh ! jenayah dimana-mana ! sentiasa tak berpuas hati dgn orang lain ! tak pernah untuk bersatu ! tak pernah terfikir utk menjaga negara tanah tumpah darahnya . . .ohh sedih sangat-sangat . . . . serious saya menangis dipetang ni . . . hanya kerana lagu ini . . .  :'(
awak . .  saya  sayang negara saya 
saya sayang keharmonian negara saya
saya tak nak kehancuran pada negara saya hanya sebab kuasa !!
aduh . .sedih sangat-sangat . .  .
* bak tisu lagi 5 lai *

Comments