Skip to main content

2014

salam dimalam ambang tahun baru masihi dari saya . alhamdulillah setahun sudah berlalu kini januari 2014 muncul kembali .

bila ditanya apakah yg awak lakukan dalam 8760 jam yg lalu ? saya hanya mampu berkata  :

1/4 dihabiskan dengan mencari ilmu

1/4 dihabiskan dengan  mencari rezki

1/4  dihabiskan dengan  mencari cinta

dan 1/4 lagi saya habiskan entah dimana !

saya lupa saya ada kehidupan yg lebih penting untuk saya fokuskan , saya ada iman yg perlu saya perbaiki dan saya ada akhlak yg perlu saya sempurnakan .

ok ... untuk pertama kalinya entri saya bagi 2014 ni  , izinkan saya berkongsi serba sedikit ilmu yg saya baca dari sebuah  majalah yg mungkin baru  bagi saya , tapi entahlah bagi awak semua  ...

tips untuk menjadi  wanita cantik !

1 ...jadikanlah sikap menundukkan pandangan mata anda *ghadul bashar * sebagai celak bagi kedua belah alis matamu , insyaAllah pandangan visual kalian akan menjadi semakin jernih dan bening ..

2 ... oleskan lipstik kejujuran dan kebenarnan * alhaq* pada ulasan bibirmu ,insyaAllah ukiran senyuman kalian akan bertambah manis dan dihargai ..

3 ...alunkan kemerduan dan kesyahduan suaramu dengan tilawah al-quran dan zikrullah , insyaAllah hulwatul iman akan dikecap roh kalian sebagai mana lidah merasakan kemanisan makanan..

4 ...sarungkanlah kedua-dua belah tanganmu dengan sedekah dan jari-jarimu dengan cincin ukhuwah , insyaAllah kelak kalian akan temui warga soleh yg nilainya melebihi segunung emas permata ..

5 ...luruskan postur tubuh badanmu dengan ketulusan dalam menunaikan solat dan beribadat hanya kepadaNya , insyaAllah tak akan DIA mempersia-siakn keikhlasan atau istiqamah kalian dalam mencari keredhaanNya..

6 .. rawatlah rambutmu dengan hijab Islami , insyaAllah ia akan menyelimuti azaraujasad sang hawa daripada menjadi mangsa kerakusan insan yg terlepas dari tambatan imannya..

7 ... bedakkan raut wajah kalian dengan kosmetik yg berasaskan malu dan keadaban , insyaAllah kesederhanaan lahiriah yg kalian biaskan itu akan menyejukkan tiap pandangan mata yg memandang ..

8 ...lumurkan sabun istigfar ke setiap anggota badanmu , insyaAllah ia mampu mengikis daki kekotoran dosa dan kesalahan yg kalian telah lakukan ..

             beauty of hijab

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx