Skip to main content

AWAK ,SAYA ,AWAK ,SAYA



awak ...
mungkin saya dah jarang bermuke buku bersama awak , dan membiarkan sahaja adik manja saya tu melayarinya seharian . maklumlah kan cuti semesta dia pun dah makin hampir , biarlah dia berhibur bersama teman-teman sibernya disana .

mungkin dalam kesibukan mengejar dunia ini ,manusia berpusu-pusu mengejar nama . begitu jugalah dengan kehidupan saya . dalam dunia yg serba naik ini , saya hanya mampu berusaha untuk menjadikan saya setaraf dengan orang lain .

kerana saya tak mahu ditindas  , dipandang rendah , di katakan pengemis  ,  menjadi sampah dinegara sendiri ..ye saya tak mahu itu . maka setiap minit dalam hidup saya hanyalah mengejar rezki dibumi Allah ini .

awak...
kadang kala saya jatuh sendiri , kadang kala saya tersungkur juga sendiri  , kadang kala saya dibenci oleh  bangsa saya sendiri dan ada masa saya dianggap hanya mementingkan diri saya sendiri ...bohong kalau saya kata saya tak berusaha untuk sebuah jodoh !! tipu jika saya yg saya tak pernah bercinta ! tak munasabah jika saya kata yg saya tak pernah cuba untuk menyinta ! semua dah saya cuba ..semua dah saya lalui ..tapi hasilnya ialah KEHAMPAAN ...


awak...
dalam dunia yg mana perempuan lebih dari lelaki ini  , saya tak tipu jika saya kata jika tiada lagi insan curang ! malahan dalam dunia serba canggih ini , curang adalah penyakit misteri yg kita tak nampak tanda-tanda awalnya,namun ianya amat merbahaya dan akibatnya perasaan  SERIK mulai menular  dijiwa ini dan akhirnya saya lebih rela jadi hamba wang dari menjadi hamba cinta... namun saya tetap hamba Allah yg satu ~

dengan kesihatan yg tak memuaskan ini , saya terus berusaha dengan kerja...kerja dan kerja ..semuanya saya lakukan agar saya dapat melupakan sejarah silam saya tu dan saya dapat menjadi AWEK TERKAYA diMalaysia ni satu hari nanti  ...aaminn ya robbal alamin...



Cherry Blossom Girl | 496 фотографийStatigram – Instagram webviewer
*CEH...tinggi pulak tu cita2 saya kan awak ... heee ~  kita tnggu dan lihat je nanti  ...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx