CEMBURU LAGI

saya pernah ditanya : perlu ke menjadi cemburu bila hati dah sayang ?

mustahil saya jawap tidak ,sedangkan belum sayang pun dah cemburu , maksud ? saya cemburu tengok orang berjaya dalam hidupnya  , berjaya dalam percintaannya , berjaya dalam agamanya !

bila saja membaca artikel mengenai agama , saya jadi malu saat itu juga , kerana banyak isu yg dibincangkan ada berkaitan dengan saya , tapi pada dasarnya sebagai remaja yg semakin meningkat naik  , saya juga perlu mengecapi keindahan dunia remaja ini , ianya datang hanya sekali !

berbalik dengan kisah cemburu ! walaupun cemburu itu tandanya sayang  , masih ramai lagi manusia yg menggunakan istilah cemburu itu sebagai cara untuk mengongkong pasangannya ! eh ! siapa tak sayang couple dia kan,ofcos la sayang dan memanglah cemburu bila kekasih melayan orang lain dengan mesra , dalam hati rasa mendidih semacam, tengok pasangan sendiri pun dah  kecik beso , kecik beso jek , hahaha !


saya pernah ajukan soalan bodoh kat seseorang ,perlu ke cemburu ?? dia cakap , awak nak ke lihat kekasih awak dengan orang lain ???

dengan bangganya saya menjawap :  kalau itu yg dia mahu , mengapa saya harus menghalang  , dan jika kemesraan mereka itu buat dia rasa bahagia , saya terpaksa redha ,kerana untuk apa memaksa orang menyayangi kita  , sedangkan hatinya berbelah bagi untuk mencari cinta sejati . dan dengan izinnya juga , saya terpaksa mengundur diri dan melepaskannya ,supaya saya tidak membencinya secara berterusan !

hahaha bila lihat ayat saya tu, nampak sangat yg saya ni seorang yg kuat cemburu kan, tapi saya tak akan melenting untuk menyelesaikannya kerana saya kan seorang yg cool ... hehehe

Lyenda Ixati saya cemburu sebab saya sayang awak ...

Comments

Wanie Raina said…
xD
sometimes jealousy is just an ordinary feeling :)
pendapat wanie je tue ^-^
kdg2 jeles tp tak bersebab ^^

http://wanie-raina.blogspot.com/2013/12/frozen.html
Lyenda said…
wanie , its sometime rite, but in the othertime jelouse make someone hurt babe, ;) but not me huhu

saya kan 'cool' ^_^v
Zul Fadzly said…
Hehehe.... emm awk mmg cool sgt2.... ヽ(^。^)ノ
Lyenda said…
hi mr Zul ,awk mmg hebat heee~