Skip to main content

CEMBURU LAGI

saya pernah ditanya : perlu ke menjadi cemburu bila hati dah sayang ?

mustahil saya jawap tidak ,sedangkan belum sayang pun dah cemburu , maksud ? saya cemburu tengok orang berjaya dalam hidupnya  , berjaya dalam percintaannya , berjaya dalam agamanya !

bila saja membaca artikel mengenai agama , saya jadi malu saat itu juga , kerana banyak isu yg dibincangkan ada berkaitan dengan saya , tapi pada dasarnya sebagai remaja yg semakin meningkat naik  , saya juga perlu mengecapi keindahan dunia remaja ini , ianya datang hanya sekali !

berbalik dengan kisah cemburu ! walaupun cemburu itu tandanya sayang  , masih ramai lagi manusia yg menggunakan istilah cemburu itu sebagai cara untuk mengongkong pasangannya ! eh ! siapa tak sayang couple dia kan,ofcos la sayang dan memanglah cemburu bila kekasih melayan orang lain dengan mesra , dalam hati rasa mendidih semacam, tengok pasangan sendiri pun dah  kecik beso , kecik beso jek , hahaha !


saya pernah ajukan soalan bodoh kat seseorang ,perlu ke cemburu ?? dia cakap , awak nak ke lihat kekasih awak dengan orang lain ???

dengan bangganya saya menjawap :  kalau itu yg dia mahu , mengapa saya harus menghalang  , dan jika kemesraan mereka itu buat dia rasa bahagia , saya terpaksa redha ,kerana untuk apa memaksa orang menyayangi kita  , sedangkan hatinya berbelah bagi untuk mencari cinta sejati . dan dengan izinnya juga , saya terpaksa mengundur diri dan melepaskannya ,supaya saya tidak membencinya secara berterusan !

hahaha bila lihat ayat saya tu, nampak sangat yg saya ni seorang yg kuat cemburu kan, tapi saya tak akan melenting untuk menyelesaikannya kerana saya kan seorang yg cool ... hehehe

Lyenda Ixati saya cemburu sebab saya sayang awak ...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx