INILAH HUKUMAN NYA


manusia ni kalau bijak mudah saja kita nak kenal!

pertamanya manusia yg bijak ni kalau berkata-kata akan menggunakan akal , bukan menggunakan hati dan perasaan ! ayat dia mudah dipahami ,tidak mudah menggunakan kata - kata kesat dan kasar kepada orang lain , pandai mengayat , sehingga ramai akan cair bila berbicara dengannya  .


yg keduanya , manusia yg bijakni kalau orang beritahu jangan buat , dia akan berhenti dari meneruskan perbuatannya , dan dia takakan mengulangi perbuatannya lagi  !


tapi , apa yg saya dapati , masih ada lagi manusia yg kurang bijak disini ,bila berkali saya dah beritahu dia supaya hentikan perbuatannya namun , dia masih lagi berdegil ! so , manusia seperti ini bukan sahaja KURANG BIJAK , tapi dia juga TIDAK MENGHORMATI prinsip kawannya , mementingkan diri sendiri dan berlagak bijak sombong !


hukuman orang yg sebegini , hanyalah layak di hindarkan dari aktiviti kita supaya , dia tidak lagi mengganggu hidup kita lagi ! dan untuk kawan di muka buku cik Lyenda itu , hukuman orang yg sebegini layaknya di block serta merta !!





Comments