Skip to main content

KEKALAHAN SEORANG LELAKI

hi lelaki !

katanya zaman ini orang lelaki selalu kalah dengan orang perempuan ! betul ke bohong ni ? katanya lagi lelaki selalu kalah dalam  banyak bidang . termasuklah dalam bidang kerjaya , pelajaran ,dan tanggungjawab ! antara pekara yg lelaki tak ambil port langsung tentang kebolehan perempuan ialah :

orang perempuan  boleh kerja lasak, lelaki dah tak heran

orang perempuan boleh  belajar tinggi-tinggi ,lelaki memang tak kesah

orang perempuan boleh masak macam-macam ,lelaki ada ambil peduli ?

orang perempuan boleh drif ,racing,rempit , lelaki pun tak kan cemburu

tapi bila orang perempuan

pakai tudung sehelai dikepala berharga puluhan ringgit
pakai kasut dikaki ratusan ringgit
pakai baju sehelai dibadan ratusan ringgit
pakai handbag bermacam colour  ratusan ringgit,
pakai kereta mahal
pakai make up mahal
pakai barangan berjenama mahal
TAPI masih nak shopping tiap minggu !!

ramai lelaki kehairanan dan mula terfikir : ish apeke pelik perempuan ni ? dia ni pelanggan ke peniaga yg baru nak buka kedai ??

sebabnya ialah :

 lelaki selalunya akan  guna baju yg sama dalam masa sebulan, 4-5 helai asik asik baju tu je yg diguna ! kasut pulak selagi belum lusuh atau koyak ,masih boleh dipijak dan tak rasa batu jalan raya  ,masih menjadi  pilihan , seluar pun kalau koyak lutut tu trend katanya padahal dah buruk tahap maksima dah tu , lelaki takde handbag yg ratusan ringgit ! tiada tudung berharga puluhan ringgit yg tersusun di dalam almari , tiada kasut - kasut yg boleh dibuat dinding bila disusun dan lelaki takde yg nak di ukir diwajahnya  , kalau ada pun , itu pra-lelaki digelarkannya huhu  ~ auw nakal ~

*so secara faktanya lelaki memang selalu kalah ! lebih-lebih lagi bila lihat perempuan comey - comey wajahnya  heee ~



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx