KENAPA ILMU PENTING

hari selasa datang lagi dalam dunia kita !
harini hari ke tiga dalam bulan disember 2013 , tak lama lagi muncul la ambang 2014 ! amboi,kejap je rasa masa berlalu kan , namun pada saya kehadiran tahun baru ni macam biasa-biasa aja , sebabnya tanggungjawap saya masih lagi study ,study dan study !

kenapa manusia kena menuntut ilmu ?? memang banyak sebabnya kan ? korang bayangkan kalau hidup tanpa ilmu ,rasa sempurna kah hidup seseorang itu ? 

dalam hidup ini , ilmu apakah yg paling penting ?? jawapannya semestinya ilmu akhirat , kemudian barulah ilmu tentang keduniaan  .

apakah ilmu akhirat itu ? ianya meliputi keimanan dan keyakinan pada balasan Allah

bayangkan kalau seorang insan tu tiada ilmu akhirat ? mari saya kongsikan apa akan jadi jika seseorang itu tiada ilmu akhirat yg mendalam dalam dirinya . . . .

dari page Aku Sayang Kamu .. Manja ada saya kongsikan  :



lihat saja kes terbaru diatas ni ,
selain kurang iman , penjenayah pun tergolong sebagai manusia yg tidak berhati perut ! kejam !


Dengan rasa simpati , marilah kita sama-sama  doakan pihak berkuasa dapat menjejaki penjenayah tersebut dan menghukum dengan hukuman yg setimpal buat nya ! itu belum lagi hukuman dari Allah s.w.t
*takbir*

Comments