Skip to main content

REDHA YE SAYANG

hurm , jari - jemari  ni dah kaku dik kesejukkn malam ini , namun saya terasa ingin sangat nak berblog , dan melayarkan entri sepi buat lepaskan jiwa yg sedang gelora ! gelora?? ofcos gelora yg melanda perasaan mangsa-mangsa banjir di waktu ini !


ye kali ini bukan saja Terengganu dan Kelantan ,malahan Pahang dan Johor pun terlibat dalam musim tengkujuh ini, dugaan besar bagi penduduk ditanah rendah !

percayakah awak  , jika saya katakan kejadian banjir ini Allah turunkan hanya sebagai cobaan pada kita?

ye sebelum ni , kalau buka je muka buku cik Lyenda ,apa yg saya jumpa dan terbaca  , orang Pahang , orang Terengganu ,orang Kelantan tak habis-habis mengutuk orang Johor ! sebabnya apakah ? ye,tak lain tak bukan sebabnya BOLA la apa lagi ! hebat sungguhkan power sebijik piala ! hihihi tak herolah namanya kalau tak belagak ! ye dok ?

dan ye , dan mangsanya ialah pasukan bola saya JDT ! yg mana team tu pemainnya hebat-hebat belaka namun team itu baru  je ditubuhkan err, maksud saya team gabungan baru lah! ok settle ,pelawanan dah tamat dan juaranya ofcos la  team Pahang yg makmur  , alhamdulillah ~

bytheway , dimusim banjir ini , tiada lagi kutukkan dibaca oleh mata saya ini , tetapi doa demi doa terpampang di wall muka buku kawan-kawan cik Lyenda itu ! syukur alhamdulillah , inilah yg kita mahu ! jika dipadang kita adalah musuh , namun di dalam musibah begini , kita adalah hamba Allah yg terlalu lemah dengan kuasaNYA ! tiada beza antara kita , mangsa tetap mangsa ,banjir tetap banjir !

ye awak , sehebat mana pun kita, negeri kita , team kita , darjat kita  tetapi bila dikuasa Allah ,kita tetap lemah dan tiada berdaya *ALLAH HUAKBAR*

dalam saat yg makin meruncing ,saat hujan yg belum lagi reda ni , marilah kita sama-sama mendoakan agar semua mangsa banjir di pantai timur dan di Johor  selamat dari perkara yg tidak diingini, aminn ...

Texas Hill Country vacation riverfront cabins for rent in Concan, Texas: Frio R  | via Tumblr
awak ,hujan buat saya rindu ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx