Skip to main content

CUTI BARU

this is JOHOR !


As salammualaikum ...

hari ini dan semalam * jumaat dan sabtu * merupakan hari pertama cuti hujung minggu telah diistiharkan dan dijalankan . dan ahad akan dijadikan hari kerja seperti biasa bagi seluruh rakyat negeri johor .

Duli Yang Maha Mulia Sultan  berkenan untuk memilih  jumaat dan sabtu sebagai hari cuti untuk kerajaan negeri Johor. Keputusan ini serupa seperti negeri Kelantan , Kedah , Terengganu kan? Alhamdulillah tujuan yang nyata semua rakyat dapat menghurmati jumaat sebagai penghulu segala hari dan dapat menunaikan kewajipan melakukan solat jumaat dengan tertib dan tidak tergesa-gesa.

namun biasalah , untuk semua yang diubah dan dihari permulaan... semuanya agak serabut sikit kerana masih ada syarikat-syarikat swasta yang masih memberi cuti kepada pekerjanya pada hari ahad !

paling serabut jika ibubapa cuti ahad, sedang anak-anak sekolah bercuti pada jumaat dan sabtu ..  jelajah lah luahan hati beberapa orang rakyat Johor untuk mengetahui bisikan luahan perasaan mereka tentang cuti  yang baru saja ditukar ini . . .



**
Salam pg Jumaat...
Ada yg kerja ke hari ni?
Admin kena kerja ni... Jumaat kerja.. Ahad pun kerja... Huaaa...
BOZ nama Adil, tp mcm x adil je.. Mcm x adil je... Agagaga...
Like · ·

  • Anas Mohamad Selamat pagi kepada admin2 dan seluruh warga saya orang johor.

  • Khir Rg .pnghulu sgala hri...

  • Naz Nazri Terbaik..

  • Aiman Eiman Tg emas muar?

  • Noraini Ahmad Slamat pagi..

  • Rosyatimah Rose bg yg keje gomen untung lh..yg swasta?...sian kt ank2..x dpt riadah ngan ibu bapa

  • Nora Shikin Musa Yg bgusnya hari ahad dah bleh buat urusan kerajaan. Tak payah minta cuti...
  • Nor Nikman Jgn lupe ahad keje jgn gulor lbh..

  • Fad Al-juffri Dulu pun pernah buat cuti pada Jumaat Sabtu....apa2 pun terbaik....

  • Siti Norzaridah Abd Masir Smlt pg joho.cuti ni jgn bgun lmbt sgt tau..

  • Shida Daud bagaimana bg yang swasta...peristiwa semalam jadi ikhtibar....

  • Hasan Bin Jaafar Semuga Tuanku Sultan Isytiharkan Semua Bank Di Johor Tutup Hari Jumaat Dan Sabtu..Swasta akan follow...Perkenankan kan Ya Allah..Amin

  • Mohamad Azri Sultan johor kena kuat kuasa kan cti spya seragamkan...

  • Muhammad Salleh alaa...govment jewk cuty jmaat sbtu.. swasta sbtu ahad..

  • Nazrin Ayie Untuk gov ok..tp bg kami yg swasta mcm mna ye..anak cuti jumaat sabtu..mak n ayah ahad..bila masa pla kami untuk beriadah dh masa bersama ank2...harap kerjaaan negri kaji semua..kesian ank2 tak dpt besama mak n ayah hujung minggu..masa besama anak pn terhad...harap kerajaan negeri teliti balik semula..
  • Yenda Ixati utk pekerja swasta , agak serabut dipermulaan nya ini , hrp dimase akn dtg ,semuanya ok2 je ..

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx