CUTI BARU

this is JOHOR !


As salammualaikum ...

hari ini dan semalam * jumaat dan sabtu * merupakan hari pertama cuti hujung minggu telah diistiharkan dan dijalankan . dan ahad akan dijadikan hari kerja seperti biasa bagi seluruh rakyat negeri johor .

Duli Yang Maha Mulia Sultan  berkenan untuk memilih  jumaat dan sabtu sebagai hari cuti untuk kerajaan negeri Johor. Keputusan ini serupa seperti negeri Kelantan , Kedah , Terengganu kan? Alhamdulillah tujuan yang nyata semua rakyat dapat menghurmati jumaat sebagai penghulu segala hari dan dapat menunaikan kewajipan melakukan solat jumaat dengan tertib dan tidak tergesa-gesa.

namun biasalah , untuk semua yang diubah dan dihari permulaan... semuanya agak serabut sikit kerana masih ada syarikat-syarikat swasta yang masih memberi cuti kepada pekerjanya pada hari ahad !

paling serabut jika ibubapa cuti ahad, sedang anak-anak sekolah bercuti pada jumaat dan sabtu ..  jelajah lah luahan hati beberapa orang rakyat Johor untuk mengetahui bisikan luahan perasaan mereka tentang cuti  yang baru saja ditukar ini . . .



**
Salam pg Jumaat...
Ada yg kerja ke hari ni?
Admin kena kerja ni... Jumaat kerja.. Ahad pun kerja... Huaaa...
BOZ nama Adil, tp mcm x adil je.. Mcm x adil je... Agagaga...
Like · ·

  • Anas Mohamad Selamat pagi kepada admin2 dan seluruh warga saya orang johor.

  • Khir Rg .pnghulu sgala hri...

  • Naz Nazri Terbaik..

  • Aiman Eiman Tg emas muar?

  • Noraini Ahmad Slamat pagi..

  • Rosyatimah Rose bg yg keje gomen untung lh..yg swasta?...sian kt ank2..x dpt riadah ngan ibu bapa

  • Nora Shikin Musa Yg bgusnya hari ahad dah bleh buat urusan kerajaan. Tak payah minta cuti...
  • Nor Nikman Jgn lupe ahad keje jgn gulor lbh..

  • Fad Al-juffri Dulu pun pernah buat cuti pada Jumaat Sabtu....apa2 pun terbaik....

  • Siti Norzaridah Abd Masir Smlt pg joho.cuti ni jgn bgun lmbt sgt tau..

  • Shida Daud bagaimana bg yang swasta...peristiwa semalam jadi ikhtibar....

  • Hasan Bin Jaafar Semuga Tuanku Sultan Isytiharkan Semua Bank Di Johor Tutup Hari Jumaat Dan Sabtu..Swasta akan follow...Perkenankan kan Ya Allah..Amin

  • Mohamad Azri Sultan johor kena kuat kuasa kan cti spya seragamkan...

  • Muhammad Salleh alaa...govment jewk cuty jmaat sbtu.. swasta sbtu ahad..

  • Nazrin Ayie Untuk gov ok..tp bg kami yg swasta mcm mna ye..anak cuti jumaat sabtu..mak n ayah ahad..bila masa pla kami untuk beriadah dh masa bersama ank2...harap kerjaaan negri kaji semua..kesian ank2 tak dpt besama mak n ayah hujung minggu..masa besama anak pn terhad...harap kerajaan negeri teliti balik semula..
  • Yenda Ixati utk pekerja swasta , agak serabut dipermulaan nya ini , hrp dimase akn dtg ,semuanya ok2 je ..

Comments