ENO PULAK . . .



ASsalammualaikum . . .

biasanya kita kalau diserang demam , pastinya dugaan terakhir kita ialah batuk ! ye batuk ialah yang lambat sembuhnya  .

baru-baru ini ketika saya diserang demam yang berhari-hari tu , batuk pula paling teruk semalaya  , saya dikunjungi seorang kawan baik dari kecil . dia memberikan tips supaya batuk teruk saya tu lega . katanya :

kawan : ko beli ENO  ..kau  tau ENO ?
saya : owh yang gitu-gitu tu eah
kawan : a'ah  la . . ko larutkan dalam air then ko minum la ,buat 3 kali minum ,insyaAllah nanti hilang batuk ko ni
saya : ok la nanti aku cuba  . . .

selepas saya meminum 2 packet ENO sahaja  , batuk saya terus lega dan masih ada lagi 1 packet ENO dalam stock saya tu so maknanya ENO memang serasi untuk menjadi ubat batuk saya . . .

 ENO   . . .

Comments