Skip to main content

HUJAN

Assalammualaikum . .
bila kita memandang kelangit , awan mendung pula  berkumpul ,secara tak langsung  kita akan bersuara dengan bangganya ,itu tanda hujan akan turun , kenyataan itu dikukuhkan lagi jika ada suara guruh , pancaran cahaya kilat dan petir . betul ?

secara fizikalnya kita selalu nampak hujan turun dihadapan mata kita , merasa titisan air hujan ditapak tangan kita  , merasa  kedinginan tempias air hujan bila angin bertiup kearah kita  dan ketika itu tak salah jika saya kata secara automatik perut boleh terasa lapar ..pelik kan ?

paling menarik bila hujan ialah suaranya . . .suara titisan hujan lebat amat menakutkan  tetapi suara rintik-rintik hujan gerimis sangat memukau , walaupun ianya turun tiada berlirik   . pasti ?

tapi pernahkan awak bayangkan bagaimana jika kita berada diudara , melihat hujan dibawah kita ? bukan diatas kepala kita .. mari kita saksikan kekuasaan Allah s.w.t





 SubhanaALLAH . . . hasilNya amat memukau mata tiap  insan yg serba kekurangan ini  . namun tak kurang ada manusia yang serba kekurangan itu juga merasa takbur bagai dialah pemilik alam ini  . .nauzubillah himinzaliq . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx