Skip to main content

MEMBURU MIMPI


Assalammualaikum . . .
semua orang pernah bermimpi ,tipu sangat kalau ada cakap yang dia tak pernah mimpi bila tidur ! pada pendapat saya ,mungkin sahaja  dia mimpi yang dia pengsan , tu sebab dia tak perasan yang dia telah bermimpi  . . .

adik saya yang kecil akan sikat rambut dan berdandan cantik sebelum masuk tidur ,pada mulanya saya hanya diamkan je bila dia sibuk bersikat rambut sebelum masuk tidur dan bila dia lakukan tiap-tiap hari
akhirnya saya tanya kat dia  . . .

saya : nape lah nak sikat lagi rambut tu ,kan dah nak tidur ni . .

adik saya  : nanti kalau tidur tak sikat rambut ,bila mimpi kang ,
rupa saya tak cantik lah sebab rambut tak disikat !

lahai . . . . adik ku sayang , kalau awak nak tunjuk bijak pun jangan la jadi budak yang bijak sangat , malu lah akak macam ni  . . dan pernah satu malam dia perli saya . .

adik saya  : kak  . .kalau tidur jangan dibuka cermin mata akak tu !
saya : kenapa pulak ?
adik saya : akak kan rabun  , nanti kalau akak mimpi jumpa boyfriend nak takel akak ,macamana akak nak tau dia handsome ke tidak ??

 
saya : *macam nak pitam masa tu jugak*seyes pening aa . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx