MEMBURU MIMPI


Assalammualaikum . . .
semua orang pernah bermimpi ,tipu sangat kalau ada cakap yang dia tak pernah mimpi bila tidur ! pada pendapat saya ,mungkin sahaja  dia mimpi yang dia pengsan , tu sebab dia tak perasan yang dia telah bermimpi  . . .

adik saya yang kecil akan sikat rambut dan berdandan cantik sebelum masuk tidur ,pada mulanya saya hanya diamkan je bila dia sibuk bersikat rambut sebelum masuk tidur dan bila dia lakukan tiap-tiap hari
akhirnya saya tanya kat dia  . . .

saya : nape lah nak sikat lagi rambut tu ,kan dah nak tidur ni . .

adik saya  : nanti kalau tidur tak sikat rambut ,bila mimpi kang ,
rupa saya tak cantik lah sebab rambut tak disikat !

lahai . . . . adik ku sayang , kalau awak nak tunjuk bijak pun jangan la jadi budak yang bijak sangat , malu lah akak macam ni  . . dan pernah satu malam dia perli saya . .

adik saya  : kak  . .kalau tidur jangan dibuka cermin mata akak tu !
saya : kenapa pulak ?
adik saya : akak kan rabun  , nanti kalau akak mimpi jumpa boyfriend nak takel akak ,macamana akak nak tau dia handsome ke tidak ??

 
saya : *macam nak pitam masa tu jugak*seyes pening aa . . .

Comments