PELIK DAN HEBAT ..This is JOHOR !!

 


Ass salammualaikum ....
orang Johor memang pelik ,
orang Johor memang terbaik ,
orang Johor itu lah saya  ..



gambar diatas cikgu - cikgu memakai baju ala-ala pahlawan dihari pertama persekolahan . ini belaku di Sekolah kebangsaan Seri Timbul ,Senggarang, Batu Pahat, Johor...hebat kan ?


gambar diatas tu pula iklan ! ini merupakan satu daya tarikan yg awesome bagi saya , selain makanannya yang menggiurkan selera nama gerainya pula menakutkan selera ! walau bagaimana pun awak boleh jumpa nya di daerah Kulai Besar , Johor .. hebat ~


 ini pula mangsa cemburu sang kekasih .  tak bagi mandi selama beberapa hari , biar berbau busuk dan takde lelaki mendekati ... tapi bagaimana dengan whuduk ??  mohon gadis jangan lah lupakan Allah hanya kerana menjadi hamba cinta  ... lokasi : Segamat,Johor ..pelik kan ???

ye inilah Johor !
inilah negeri saya !
inilah kebanggaan saya !
orang Johor sentiasa pelik dan hebat !

namun sebagai orang Johor juga , saya beri nasihat pada orang-orang Johor  , biarlah yang pelik dan hebat itu untuk benda yang berfaedah sahaja  ,ianya bukan je bermanafaat untuk diri kita sendiri , tapi untuk orang lain juga .. ingat-ingat tu peah ....
yes ...This is JOHOR !

<3  JOHOR <3

Comments