SEMUANYA PERLU DI UBAH

As salammualaikum

bila muncul tahun 2014 ni , rasanya banyak perubahan yang akan dan perlu dilakukan . dimasa akan datang diharapkan akan muncullah yang lebih sempurna lagi dunia kita insya Allah . .

namun apa yg terjadi  di kemunculan 2014 yg baru masuk hari yg ke 4 ini ?? ianya amat menduka citakan. bukan saja pada tuan empunya badan , malahan kepada seluruh rakyat Malaysia sendiri terutamanya orang perempuan seperti saya ..

Isteri temui mayat suami bersama wanita lain dalam keadaan bogel
hari ini  seorang isteri  merasa amat kecewa bila menemui  mayat suami nya bersama seorang wanita lain  dalam keadaan yg mengaibkan. mulanya saya kira ,mungkin suami itu masih muda dan mempunyai citarasa muda ,  tapi bila saya baca kisahnya alangkah terkejutnya saya bila .....klik link suami ku ini ! harapan saya , hati-hatilah duhai suami , untuk satu kebahagiaan bukan kecurangan balasannya ,kerana Tuhan bayar cash sekarang ni untuk tiap-tiap perbuatan kamu .

Gadis trauma dituduh hamil

kemudian saya dikejutan lagi kisah satu lagi mangsa keadaan .dimana  gadis suci menjadi mangsa kecuaian kaki tangan hospital . untuk menghukum dosa pahala bukan saya , tetapi pada saya pekerja tu silalah mohon kemaafan kepada gadis yg menjadi mangsa itu supaya kesilapannya itu takkan  menjadi dosa untuk selama-lamanya  . awak nak tahu  juga ke kisahnya tu  ? jum  klik link Gadisku ini !!

apa yang menjadi tumpuan sekarang , bukan mencari  silap pada benda yang sudah berlaku , tetapi mencari cara penyelesaiannya agar kesilapan serupa takkan belaku lagi .Tahun 2014 , bukan sahaja kita ubah harga , tapi kena ubah juga cara pemikiran minda dan ubah  juga gaya mutu kerja kerja  .... eh ~

Comments

eydafaizal said…
yup .. setuju ..
Lyenda said…
eyda ...tengs utk persetujuan itu ^_^