Skip to main content

SEMUANYA PERLU DI UBAH

As salammualaikum

bila muncul tahun 2014 ni , rasanya banyak perubahan yang akan dan perlu dilakukan . dimasa akan datang diharapkan akan muncullah yang lebih sempurna lagi dunia kita insya Allah . .

namun apa yg terjadi  di kemunculan 2014 yg baru masuk hari yg ke 4 ini ?? ianya amat menduka citakan. bukan saja pada tuan empunya badan , malahan kepada seluruh rakyat Malaysia sendiri terutamanya orang perempuan seperti saya ..

Isteri temui mayat suami bersama wanita lain dalam keadaan bogel
hari ini  seorang isteri  merasa amat kecewa bila menemui  mayat suami nya bersama seorang wanita lain  dalam keadaan yg mengaibkan. mulanya saya kira ,mungkin suami itu masih muda dan mempunyai citarasa muda ,  tapi bila saya baca kisahnya alangkah terkejutnya saya bila .....klik link suami ku ini ! harapan saya , hati-hatilah duhai suami , untuk satu kebahagiaan bukan kecurangan balasannya ,kerana Tuhan bayar cash sekarang ni untuk tiap-tiap perbuatan kamu .

Gadis trauma dituduh hamil

kemudian saya dikejutan lagi kisah satu lagi mangsa keadaan .dimana  gadis suci menjadi mangsa kecuaian kaki tangan hospital . untuk menghukum dosa pahala bukan saya , tetapi pada saya pekerja tu silalah mohon kemaafan kepada gadis yg menjadi mangsa itu supaya kesilapannya itu takkan  menjadi dosa untuk selama-lamanya  . awak nak tahu  juga ke kisahnya tu  ? jum  klik link Gadisku ini !!

apa yang menjadi tumpuan sekarang , bukan mencari  silap pada benda yang sudah berlaku , tetapi mencari cara penyelesaiannya agar kesilapan serupa takkan belaku lagi .Tahun 2014 , bukan sahaja kita ubah harga , tapi kena ubah juga cara pemikiran minda dan ubah  juga gaya mutu kerja kerja  .... eh ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx