Skip to main content

AHAD YG HANDSOME

hai . . . .

jika diam mahunya ,maka berdiam lah kerana itu lebih baik dari meneruskan kata-kata . lahai hari minggu macam ni ,semua kerja buat tak menjadi . suasana bosan datang bertalu-talu dalam minda . kenapa ? ahh '' period '' barangkali !! hahaha sengal jek ,mana ada !!  bosan sey ~ seriously !!

pagi tadi lepak pasar dengan mama , satu apa pun tak menarik dimata saya . di pasar tu ramai juga mat bangla yg ala-ala Hatrik Rosyan , Salman Khan , Shah Rukhan ,Yusuf Haslam . . . eh !! merepek dah ni !! ye ramai bangla yg handsome-handsome belaka tapi mereka tak dapat menarik biji mata saya ni jadi segar , bugar ,makin layu ada lah .

Sebenarnya bila ternampak je bangla-bangla tu tetiba saya teringat kan seseorang yg jauh disana , yg wajahnya ada iras-iras bangla hahaha . . phewww . . kalau dia tau mati lah saya !! ye awak ,wajah awak hampir sama dengan bangla yg ada dipasar tadi , sumpah tak bohong !! *swear!!! ha3

tapi alahai apa lah nak dibanggakan dengan jejaka harapan se Bangladesh tu , dia bukan ada KWSP pun hahaha , takel macam nak rak pun dia tetap dapat status pekerja asing  . . buang karen je kan . ni hah kat Malaysia ni ,ramai lagi bujang terlajak ,bujang tua ,bujang senang yg tak rasa lagi nikmat berumah tangga . kesianlah kat mereka tu . jiwa dah naik terkucil nak cari isteri  . sehinggakan sanggup minta kerajaan adakan satu lagi bantuan untuk mereka BB1M * Bantuan Bini 1 Malaysia * ha3 . .  jawapnya yg dah ada isteri tu  melopong la yek  sebab pastinya borang cuma dikeluarkan 1 je untuk setiap bujang .  tapi takkan nak ambil kat bank jugak ? . . *merepek lagi  ha3

wahai bujang-bujang sekelian ,apalah korang nak risau  kan . cuba lah fikir betul-betul ,fikir secara waras ,percaya kadaq dan kadar ,percaya pada takdir dengan yakin dan pastinya korang takan begitu teruja nak beristeri diusia begini lagi sebab selagi ALLAH belum tibakan jodoh kamu pastinya kalian dipanggil orang bujang yg bujang  . . .simple rite ? jangan nak peningkan kepala lagi, selagi Allah kata enjoy itu milik korang makanya ENJOY la sampai lebam ! ha3

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx