AHAD YG HANDSOME

hai . . . .

jika diam mahunya ,maka berdiam lah kerana itu lebih baik dari meneruskan kata-kata . lahai hari minggu macam ni ,semua kerja buat tak menjadi . suasana bosan datang bertalu-talu dalam minda . kenapa ? ahh '' period '' barangkali !! hahaha sengal jek ,mana ada !!  bosan sey ~ seriously !!

pagi tadi lepak pasar dengan mama , satu apa pun tak menarik dimata saya . di pasar tu ramai juga mat bangla yg ala-ala Hatrik Rosyan , Salman Khan , Shah Rukhan ,Yusuf Haslam . . . eh !! merepek dah ni !! ye ramai bangla yg handsome-handsome belaka tapi mereka tak dapat menarik biji mata saya ni jadi segar , bugar ,makin layu ada lah .

Sebenarnya bila ternampak je bangla-bangla tu tetiba saya teringat kan seseorang yg jauh disana , yg wajahnya ada iras-iras bangla hahaha . . phewww . . kalau dia tau mati lah saya !! ye awak ,wajah awak hampir sama dengan bangla yg ada dipasar tadi , sumpah tak bohong !! *swear!!! ha3

tapi alahai apa lah nak dibanggakan dengan jejaka harapan se Bangladesh tu , dia bukan ada KWSP pun hahaha , takel macam nak rak pun dia tetap dapat status pekerja asing  . . buang karen je kan . ni hah kat Malaysia ni ,ramai lagi bujang terlajak ,bujang tua ,bujang senang yg tak rasa lagi nikmat berumah tangga . kesianlah kat mereka tu . jiwa dah naik terkucil nak cari isteri  . sehinggakan sanggup minta kerajaan adakan satu lagi bantuan untuk mereka BB1M * Bantuan Bini 1 Malaysia * ha3 . .  jawapnya yg dah ada isteri tu  melopong la yek  sebab pastinya borang cuma dikeluarkan 1 je untuk setiap bujang .  tapi takkan nak ambil kat bank jugak ? . . *merepek lagi  ha3

wahai bujang-bujang sekelian ,apalah korang nak risau  kan . cuba lah fikir betul-betul ,fikir secara waras ,percaya kadaq dan kadar ,percaya pada takdir dengan yakin dan pastinya korang takan begitu teruja nak beristeri diusia begini lagi sebab selagi ALLAH belum tibakan jodoh kamu pastinya kalian dipanggil orang bujang yg bujang  . . .simple rite ? jangan nak peningkan kepala lagi, selagi Allah kata enjoy itu milik korang makanya ENJOY la sampai lebam ! ha3

Comments