Skip to main content

AKHIR ZAMAN

Assalammualaikum . .

umat Islam kat Malaysia ni makin pelik saya tenguk . banyak benda ajaib yg tak berapa nak ajaib dibuat sekarang .kalau diikutkan pada apa yang  dituntut oleh  agama ,aL-Quran merupakan kitab suci yg wajib dipelajari tajuwidnya ,kemudian sunat dibaca setiap masa kerana Al-Quran merupakan imam bagi semua umat Islam . dan Ia mengandungi pelbagai panduan untuk manusia dalam kehidupan seharian ini .

~ Al-Quran Panduan Ummah ~

namun apa yg dikesali ,ramai masyarakat kita zaman sekarang ni , telah menjadikan Al-Quran sebagai bahan untuk bersumpah akur janji ,kononnya sebagai bukti bahawa kenyataan yg mereka beri itu betul , bukan bohong ! what the ?!! dan didapati yg buat pengakuan  itu bukannya  kanak-kanak pra -sekolah , tapi orang yg sudah tua bangka ! orang yang kalau dipanggil untuk belajar semula ke sekolah ,sekolah pun akan  bersuara  :

 SORRY !! YOU ARE EXPIRED !!!!  aaah failed . . .

wahai insan . .kenapalah nak ikut jalan susah ,kalau jalan mudah  sedia ada . . . apakah jalan mudahnya ?? tak lain tak bukan . . silalah biasakan diri awak bercakap jujur ! makanya sepanjang usia awak orang sekeliling akan yakin bahawa  kata-kata awak itu benar dan tidak bohong dan tiada siapa akan sangsikannya lagi termasuklah musuh - musuh awak .

oklah . . . cakap banyak pun tak guna , sebagai umat Islam buatlah yg terbaik untuk agama awak ni dan buat lah yg terbaik juga untuk diri awak dan masyarakat sekeliling awak. . tak rugi pun kan . . .


Download Quran Wallpapers wallpaper, 'Quran Wallpaper 2012'.


MAHA SUCI ALLAH . . Tuhan yg Maha Pengasih lagi Maha Penyayang . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx