Skip to main content

ANAK OH ANAK

Assalammualaikum  . . . . pagi ni saya hanya ditemani anak -anak kecil di Taska Nur Qaseh . bahagia sungguh mereka disini , alhamdulillah mohon bahagia ini berkekalan milik kami Ya Allah .

kanak-kanak di usia sebegini memang indah hidupnya . takde nak fikir payahnya hidup ,sukarnya cari rezki ,sulitnya mengejar cita-cita ,azabnya menjadi insan terpinggir ! namun bila mereka dah mula remaja  ,mereka mudah lupa bahawa dunia ini hanya dipinjamkan sebentar buat mereka , ye indahnya alam remaja hanya sementara ,bukan selama-lamanya .

saya pernah di datangi remaja lelaki yg sangat power dimuka buku saya tu.
 
power?? apakah maksudnya  ???ye dia seboleh-boleh nak web-cam dengan saya dan nak tengok macam -macam yang ada pada diri saya,katanya dia nak tengok tubuh badan wanita 23 tahun !! sejujurnya umur dia baru 15 tahun .tetapi naluri dia sangat tinggi serupa dengan anak bujang umur 20tahun ! hahaha dia fikir saya ni model baju dalam ke apa ?? kalau saya model boleh la saya tunjukkan tu pun kalau saya dah hilang akal a.k.a gila !! dan hajatnya saya abaikan je macam lepaskan angin sendawa dari kerongkong saya ni. . erkkkk alhamdulillah



namun saya pelik remaja zaman ni mudah sangat percaya pada orang luar .sedangkan mereka tak pernah jumpa sekali pun ! lagi-lagi remaja perempuan . mungkin kalau mereka dari agama lain ,saya tak hairan sangat tetapi ini penganut agama islam! she is muslim !! omennn . . . . .  kebengapan apakah kejadian serupa itu boleh dilakukan ????? mana akal waras dia ? mana iman dia ?? kalau itu semua disebabkan cinta kenapa cinta begitu kejadian rupanya ! jika kita lihat di google sahaja ,awek melayu yg di taip , makanya keluarlah wajah -wajah awek melayu ,ada yg ayu ,ada yg serupa kayu ! nauzubillahhiminzaliq !!  dan pastinya orang melayu itu islam!!

itu baru disentuh remaja dengan laman sosial ,belum lagi remaja dengan sopan santunnya dilaman muka buku atau dilaman rumah  .

jika dipandang secara rawak ,remaja sekarang makin tipis tahap sopan santunnya kepada orang dewasa .lebih-lebih lagi kepada kedua ibu bapanya .kadangkala sanggup menghina ibu bapanya di status yg ditaip di laman 'sosialnya' ! pehh anak jenis apakah ini ?? mengalahkan sitanggang lakunya  sedangkan sitanggang hanya tak mengaku ibu nya sudah disumpah  jadi batu , dia takde pun buat status utk memalukan ibunya kan ?? kalau gitu tahap kurang ajarnya si anak  (memalukan ibubapanya ) hukuman apa yg setimpal  dengan perbuatannya tu  kan ? hanya pengampunan dari kedua orang tuanya yg mampu menyelamatkan dia dari pekara yg tidak diingini .




 sebab tu ramai remaja kita yg gagal dalam pelajaran ,sebab mereka ni selalunya tidak bersyukur pada tiap pengorbanan ibubapanya malahan menghina lagi !! astagfirullah halazim . . . kata orang semua ni salah didikan orang tua nya juga , tetapi jika anak itu sudah besar ,dia boleh guna akalnya sendiri bukan bergantung pada tunjuk ajar ibubapanya lagi .  . . .

pesanan saya :

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx