ANAK OH ANAK

Assalammualaikum  . . . . pagi ni saya hanya ditemani anak -anak kecil di Taska Nur Qaseh . bahagia sungguh mereka disini , alhamdulillah mohon bahagia ini berkekalan milik kami Ya Allah .

kanak-kanak di usia sebegini memang indah hidupnya . takde nak fikir payahnya hidup ,sukarnya cari rezki ,sulitnya mengejar cita-cita ,azabnya menjadi insan terpinggir ! namun bila mereka dah mula remaja  ,mereka mudah lupa bahawa dunia ini hanya dipinjamkan sebentar buat mereka , ye indahnya alam remaja hanya sementara ,bukan selama-lamanya .

saya pernah di datangi remaja lelaki yg sangat power dimuka buku saya tu.
 
power?? apakah maksudnya  ???ye dia seboleh-boleh nak web-cam dengan saya dan nak tengok macam -macam yang ada pada diri saya,katanya dia nak tengok tubuh badan wanita 23 tahun !! sejujurnya umur dia baru 15 tahun .tetapi naluri dia sangat tinggi serupa dengan anak bujang umur 20tahun ! hahaha dia fikir saya ni model baju dalam ke apa ?? kalau saya model boleh la saya tunjukkan tu pun kalau saya dah hilang akal a.k.a gila !! dan hajatnya saya abaikan je macam lepaskan angin sendawa dari kerongkong saya ni. . erkkkk alhamdulillah



namun saya pelik remaja zaman ni mudah sangat percaya pada orang luar .sedangkan mereka tak pernah jumpa sekali pun ! lagi-lagi remaja perempuan . mungkin kalau mereka dari agama lain ,saya tak hairan sangat tetapi ini penganut agama islam! she is muslim !! omennn . . . . .  kebengapan apakah kejadian serupa itu boleh dilakukan ????? mana akal waras dia ? mana iman dia ?? kalau itu semua disebabkan cinta kenapa cinta begitu kejadian rupanya ! jika kita lihat di google sahaja ,awek melayu yg di taip , makanya keluarlah wajah -wajah awek melayu ,ada yg ayu ,ada yg serupa kayu ! nauzubillahhiminzaliq !!  dan pastinya orang melayu itu islam!!

itu baru disentuh remaja dengan laman sosial ,belum lagi remaja dengan sopan santunnya dilaman muka buku atau dilaman rumah  .

jika dipandang secara rawak ,remaja sekarang makin tipis tahap sopan santunnya kepada orang dewasa .lebih-lebih lagi kepada kedua ibu bapanya .kadangkala sanggup menghina ibu bapanya di status yg ditaip di laman 'sosialnya' ! pehh anak jenis apakah ini ?? mengalahkan sitanggang lakunya  sedangkan sitanggang hanya tak mengaku ibu nya sudah disumpah  jadi batu , dia takde pun buat status utk memalukan ibunya kan ?? kalau gitu tahap kurang ajarnya si anak  (memalukan ibubapanya ) hukuman apa yg setimpal  dengan perbuatannya tu  kan ? hanya pengampunan dari kedua orang tuanya yg mampu menyelamatkan dia dari pekara yg tidak diingini .




 sebab tu ramai remaja kita yg gagal dalam pelajaran ,sebab mereka ni selalunya tidak bersyukur pada tiap pengorbanan ibubapanya malahan menghina lagi !! astagfirullah halazim . . . kata orang semua ni salah didikan orang tua nya juga , tetapi jika anak itu sudah besar ,dia boleh guna akalnya sendiri bukan bergantung pada tunjuk ajar ibubapanya lagi .  . . .

pesanan saya :

Comments