Skip to main content

APA PUNCA

hai . .  .Assalammualaikum awak  . .  .

jika mendongak ke langit
jangan lupa dimana bumi yg kita pijak
sebab kita dilahirkan dibumi bukan dilangit
eh . .memandai pulak saya menambah nya

awak . .yg sebenarnya ada satu kes yg saya nak kongsikan harini , pagi tadi lepas solat subuh  sebelum ketempat kerja ,saya sempat menyidai baju-baju yg sudah pun mesin cucikan malam tadi . sedang elok saya berangan tetiba kedengaran suara orang menjerit-jerit seolah-olah sedang memarahi seseorang yg lain . awalnya saya fikir . . aaaah . ni mesti kes anak yg susah nak dikejutkan untuk kesekolah ni .

tapi bila diamati rupanya ia adalah suara seorang anak bujang yg memarahi ibunya . entah apa punca tapi mereka adalah jiran saya !! ye . . .bukan sekali ni mereka bergaduh ,malahan dari dulu lagi . ibunya seorang ibu tunggal yg hanya menguruskan rumah tangga ( tidak berkerja ) sambil tu ibunya ada menjaga cucu ( anak kepada anaknya yg tua ) seramai 3 orang . memang hari-hari akan kedengaran suara terjerit pekik yg datang dari rumah mereka . sehinggakan adik-adik saya sudah naik fedup ! apatah lagi saya . ye la. . orang tengah syok-syok tidur  atau sedang berangan-angan tetiba ada suara pekik yg mengganggu . . ishh potong betul ~

apa yg saya nak tahu sekarang ni :
kenapa pemuda tu tak reti nak hormat ibunya ye ?
kenapa dia takde perasaan malu dengan jiran-jirannya ?
kenapa dia boleh jadi begitu ?
kenapa dia tak rasa yg dia tu menumpang je dirumah ibunya ,
kenapa nak kurang ajar ?
kenapa ?
apa punca ?
salah ibunya kah ?
salah anaknya kah ?
atau salah saya sebagai jirannya kah ?
eh . .kenapa pulak saya ?
yela. . .  kalau saya  ngorat anaknya ,pastu bila dah jadi pakwe saya ,boleh la saya didik dia jadi anak yg soleh  ( yg tahu menghormati org tuanya tu nanti ) hehehe . . . dan bila dia dah sayang saya , dia akan sentiasa tahu  bagaimana perasaan insan yg hari-hari di marahi  . . .  ish . . wajah handsome ,tapi perangai teruk ,sape yg nak !! * ayat  adik perempuan saya yg form six tu hehehehe

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx