AWAK FRUST ?

Hi . . . frust ?kecewa ?merana ?derita ? aah. . itu hanya perasaan ! jangan mudah putus asa bila keadaan sebegini datang menerpa dalam jiwa awak tu . memang pekara biasa semua ini terjadi  namun cara manusia mengatasinya kadang kala agak luar biasa . betul tak kata saya ? NTAH . . .

pernah tak dengar cerita orang terjun bangunan hanya sebab dia frust bercinta ?  tentu sekali pernah kan? cuba fikir kan masak-masak untuk apakah semua tu ?  apa dia ingat hanya kekasihnya tu satu je ke mahluk didunia ni ? apa dia fikir kekasihnya itu saja kah yg mampu menyinari kehidupannya disepanjang hayatnya nanti ?

pernah tak dia terfikir , mengapa Allah beri dia peluang untuk frust , kecewa ,merana awal-awal lagi ? ye . . .Allah bagi dia peluang untuk memilih kekasih baru yg mampu buat yg terbaik dari kekasihnya yg terdahulu . . . bukan suka-suka dirimu di kecewakan ok !

atau mungkin Allah nak dia tahu keburukkan kekasihnya tu  sebelum mereka bercinta lebih jauh lagi ,mungkin bila dah berumah tangga akan berlaku pekara lagi dasyat nanti ? besar kemungkinan juga kan ?? so . .jangan buat kerja bodoh jika awak kecewa atau merana dalam percintaan !

dan nasihat saya , kalau nak try terjun pun . . try la terjun pokok mempelam dulu ,kalau ok ,tak ada apa-apa kesakitan maka awak layak untuk hidup dan layak untuk mencari cinta baru . . mudah je kan ??

Comments