Skip to main content

BICARA HATI SEORANG TEMAN

As salammualaikum

hai awak . . pernah tak awak terfikir bagaimana perasaan seorang kawan bila seorang kawannya yang lain mengadu yg dia sedang kecewa , dia lemah , dia sakit merana kerana dikecewakan . . .

harini saya didatangi seorang kawan laman muka buku yg dah lama tidak menghubungi saya . selepas antara kami ada sedikit salah paham . dia marah sangat dengan saya sehingga sanggup 'remove' saya dari senarai teman-teman fb nya . namun disebabkan jiwa nya yg kosong saat ni ,DIA MENCARI SAYA SEMULA untuk meluahkan isihatinya dengan menghantar pesanan ke inbox fb saya  .

dia lelaki ! dia berjiwa kuat sebelum ni ! namun disebabkan perempuan dan naluri kasih sayang dia yg kuat terhadap kekasihnya ! kali ini dia tewas dengan perasaannya sendiri ! kesian . .  ketika saya membalas semua texts dari dia ,tiba-tiba hati saya jadi sebak dan air mata perlahan-lahan mengalir dipipi saya ni , sakitnya bila dikecewakan dan saya pernah alami detik itu . . .  ergh . . . namun dalam selamba saya sempat menasihati dia ( seorang lelaki yg layak saya panggil  adik  ) kata saya :

fikirlah apa tujuan awak ke kolej tu , ingatlah kedua ibu dan bapa awak ,jadikan mereka pemangkin untuk semangat awak yg dah hilang , jangan di kenang pada cinta yg semalam , dia hanyalah pinjaman Allah buat awak dan barang yg di pinjam tak pernah  kekal lama . . . banyakkan berdoa supaya Allah beri yg terbaik untuk awak . dan balas dia . . ye aku  tengah cuba la ni , tapi aku  terlalu lemah kerana ( ex - gf ) aku berada di kolej yg sama dan aku akan jumpa dia hari-hari  . . .

saya :  adeh . . . tak dapek den nak nolong eaaa  . . . . 

sebab situasi ini pernah saya alami sikit waktu dahulu , cuma saya tak anggap itu pemusnah ,malahan pada saya dikecewakan itu adalah satu alasan untuk saya bangkit bangun dari dunia percintaan yg melekakan !



sebenarnya saya nak adik tu lupakan benda yg buat dia sakit ,saya nak dia happy disepanjang waktu remajanya ,saya tak nak dia hanyut dengan perasaan kecewanya yg berpanjangan . walaupun dia bukan adik saya ,tapi pada saya sebagai muslim yg sama agama ,saya ,dia harus muhasabah diri iaitu semua yg belaku adalah takdir dan inilah yg dinamakan kehidupan .

ada kala kita berjaya dalam hidup ,ada masa kita kecundang ,tapi tiap kejayaan itu wajib disyukuri dan tiap kegagalan itu ada hikmah nya . . . waAllah hualam...Allah je yg Maha mengetahuinya . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx