Skip to main content

DERITA MU BAHAGIA KU . .EH !

Ye bahagia ! bahagia! bahagia !
semua orang nak hidup bahagia . .
nak bahagia di dunia ,
nak bahagia di akhirat !
yes confirm !!

tapi ingat eah awak ,bukan senang nak capai bahagia sebenarnya .sebab bahagia bukan ada jual di pasar malam ,atau pun ada tumbuh  di lereng bukit macam pokok teh di cameron highland tu . dan telah di beri tahu jugak ,bahagia tidak dapat di perolehi di kedai buku tersohor  atau pun di pawagam terserlah itu ! so bagai mana caranya nak dapat bahagia ? . .  . . .

 
pada saya selain berdoa kita juga berhak untuk mencari bahagia .
contohnya ? ok , sebagai contoh  saya boleh dapat bahagia dengan meluahkan isihati saya dalam blog ni ! entah orang suka baca ke tidak ,saya tetap bahagia dengan cara saya! bagi la saya kesah sikit . .ok !

saya juga bahagia bila tiada apa yang hendak dirahsiakan dengan orang yg tersayang  dan dia juga mungkin tiada simpan apa-apa rahsia dengan saya *ini hanya mungkin je ok* sebab saya masih tak pasti !

saya bahagia kalau lihat orang sekeliling saya bahagia !
ahha yg ni pasti . .

saya akan berasa bahagia bila kawan-kawan saya sedar kehadiran saya disisi mereka untuk sebuah kebahagiaan dan bukannya penderitaan ,ye saya tak nak menyusahkan kawan-kawan saya !

dan akhirnya saya akan bahagia kalau mama sediakan makanan malam  tanpa sayur kangkung !! ni yg mama kena tahu ni sebab saya dah muak ok  ! ye seyes  muak !!!


opss . .tapi apa kata orang lain pasal bahagia dia pulak ?

Bahagia itu??

4f1facc811fb2ingin-tetap-terlihat-bahagia.jpg

bahagia iya bahagia itu sederhana se sederhana aku dengan mu cuma ...

Sang Pemulung Kisah: Buatlah Mereka Bahagia


* ahh . .tapinya yang pasti orang yg sudah berkahwin itu tidurnya adalah saat yang lebih bahagia . . . . pening aaa . . . 


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx