Skip to main content

MEROYAN YANG ENTAH PAPE JE KAN ? *huhhu*

Salam malam jumaat buat semua yang bertandang kesini . . .

seharian mencari ilmu dan rezki , terasa memang peritnya erti sebuah kehidupan  ,lagi-lagi akan datang dunia era GST akan muncul dibumi Malaysia ni , entah macamana kah lagi usaha untuk sara diri . ini baru saya yang single minggle , belum kakak-kakak , abang-abang yg dah berumah tangga tu . yang mana anak kena hantar sekolah , kena letak kat baby sitter , isteri kena kerja ,suami memang la wajib kena  kerja , barang -barang dah mahal , nak  makan ,bil - bil pulak melambung , cukai sana,cukai sini , hutang rumah , hutang kereta . . ohnya kalau tak botak pun ,gugur rambut selai-selai  tiap hari kalau ginilah  gaya hidup akan datang !!

katanya : berjimatlah oii . . .

mana datang nya nak berjimat kalau dah semua yang di beli tu pun memang barang-barang keperluan harian ! lainlah kalau pergi bercuti keluar negara tiap bulan , atau shopping sakan tiap hari , atau tukar kereta tiap tahun, tu baru namanya membazir! . .  lagi -lagi  anak sekolah ,dari hari tarikh daftarnya hinggalah hari-hari meraikannya memang lah bermodal ,ok fine tu memang la tanggung jawab ibu bapa katanya  *ok,alasan diterima* tapi bagaimana pula dengan makanan ? takkan hari-hari nak adjust ? kalau bujang boleh la layan *megi* kalau dah ada  keluarga ? takkan hari-hari nak bedal benda tu ??? kalau pakaian tu boleh la adjust belinya tapi kalau makanan mustahil je kan ! anak sorang dua ok lagi kot tapi bagaimana dengan keluarga yang ramai isirumahnya ? ooooh . .tak dapat saya bayangkan dunia Malaysia akan datang ! hal ini bukan je buat rakyat pening tapi pengsan berkali-kali rasanya !

mulanya saya tak nak fikir kan soal benda - benda seperti ini ,tapi bila  memikirkan masa depan ,rasanya macam perlu !! *ceh fikir masa depan tuuu arghh *malu3x* berkata-kata macam pakar ekonomi pulak saya  kali ni hahaha

but kata mama :

masa depan kena difikirkan , u kawen ke,tak kawen ke selagi u hidup dan bernafas ,u memang perlu fikirkan masa depan ! nak berjaya kena rajin usaha , nak maju kena sabar , nak nampak cantik kena senyum selalu ,jangan kuat cemburu  nanti wajah kecut  !! hahahaah yang last tu saya tambah je  ,sebab . . errr. . . sebabnya  saya memang seorang yg kuat cemburu sekarang ni !! mama !! cane nak adjust jiwa ni lahai . . . .


Love You Mama - Blog de affaf19



dan . . .

saya sayang awak ! | Flickr - Photo Sharing!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx