Skip to main content

PEREMPUAN ITU SAYA

hi  . .
bila disebut curang pastinya ramai yg tunjukkan jarinya  pada orang perempuan yg cantik dan yg sewaktu dengannya . namun jika ditanya punca curang masih ramai tak tau nak bagi jawapan yg betul-betul tepat dan padu . namun pada saya , janganlah dicari punca sebab pasti kita akan menyalahkan orang lain pulak nanti . . .

awak katanya  . .  .


apakah  ini penyebab curang ??
masihkah salah perempuan dalam kes sebegini ?
kenapa semua ini terjadi ?
mana hak lelaki sebagai pelindung dan penyelamat keadaan ?
apa hak asasi perkahwinan mereka  ?
mana janji untuk sentiasa bersama saat susah dan senang ?
kenapa sebelah pihak je yg merana sedangkan pihak yg lagi satu buat tak endah je ?
adilkah perempuan dimalukan sebegini ?
tegarnya silelaki membiarkan kekasih hatinya merana ?
sulit untuk mentapsir hati lelaki yg ego dan tak tahu erti berterima kasih
mereka layak dipinggirkan dari sudut hati  . . .
itu kata saya  . . . !!


perempuan oh perempuan  . . .
mudahnya kesilapan mu kelihatan ,tapi sukarnya kebaikan mu dikesan . ..
awak . . saya pun perempuan yg ada harga diri .
saya bukan boneka yg awak ambil untuk dijadikan teman berbicara
kemudian awak lontarkan bila awak sudah bosan . . . .
sedarkah awak  . .  .
sekali perempuan terluka
dia akan memaafkan
namun disudut hatinya
tiada lagi kepercayaan terhadap sipeluka itu  . . . .

dan kata ustaz  . .  .

mekasih ustaz . . . 

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx