PEREMPUAN ITU SAYA

hi  . .
bila disebut curang pastinya ramai yg tunjukkan jarinya  pada orang perempuan yg cantik dan yg sewaktu dengannya . namun jika ditanya punca curang masih ramai tak tau nak bagi jawapan yg betul-betul tepat dan padu . namun pada saya , janganlah dicari punca sebab pasti kita akan menyalahkan orang lain pulak nanti . . .

awak katanya  . .  .


apakah  ini penyebab curang ??
masihkah salah perempuan dalam kes sebegini ?
kenapa semua ini terjadi ?
mana hak lelaki sebagai pelindung dan penyelamat keadaan ?
apa hak asasi perkahwinan mereka  ?
mana janji untuk sentiasa bersama saat susah dan senang ?
kenapa sebelah pihak je yg merana sedangkan pihak yg lagi satu buat tak endah je ?
adilkah perempuan dimalukan sebegini ?
tegarnya silelaki membiarkan kekasih hatinya merana ?
sulit untuk mentapsir hati lelaki yg ego dan tak tahu erti berterima kasih
mereka layak dipinggirkan dari sudut hati  . . .
itu kata saya  . . . !!


perempuan oh perempuan  . . .
mudahnya kesilapan mu kelihatan ,tapi sukarnya kebaikan mu dikesan . ..
awak . . saya pun perempuan yg ada harga diri .
saya bukan boneka yg awak ambil untuk dijadikan teman berbicara
kemudian awak lontarkan bila awak sudah bosan . . . .
sedarkah awak  . .  .
sekali perempuan terluka
dia akan memaafkan
namun disudut hatinya
tiada lagi kepercayaan terhadap sipeluka itu  . . . .

dan kata ustaz  . .  .

mekasih ustaz . . . 

Comments