Skip to main content

BERCAKAP DGN DINDING


awak . . .
kalau saya marah awak kali ni , awak dah tahu melawan kan . saya sebut sepatah ,awak balas berpatah-patah . saya diam ,awak masih lagi bersunggut . malahan awak boleh cakap yg saya tak sayang awak !!

kalau awak lelaki saya tak hairan  ,awak perempuan ! awak keluar dari lepas zohor ,awak balik lepas isyak ! saya yg izinkan awak keluar ! Kalau saya tak benarkan nanti awak merajuk ! kurung diri dalam bilik ,tak mahu makan ,tak mahu bercakap dgn semua orang ,dan bila awak keluar pulak  , saya yg menanggung risikonya ! ye risiko keselamatan awak ! risiko dosa awak  (kalau awak ada buat maksiat diluar sana) awak  . .dosa saya tak tertanggung lagi  ni awak ,lepastu dosa awak pulak saya nak tanggung ?

tahu ke awak marah tu tandanya saya sayang awak ?? ye sebab tu saya kena marah awak hari-hari kalau awak ada buat silap supaya esok-esok kesilapan awak tu tak makan diri awak sendiri ! kalau dah terkena musibah ,bukan awak sorang yg merasanya ,saya pun turut menanggung sama !

kadang kala saya menangis ,bagaimana awak makin senakal ini . . kadang kala saya mengeluh ,bagaimana nak mendidik awak supaya awak begitu indah dimata saya . kadang kala saya nak peluk awak supaya awak tahu bagaimana sayangnya saya kat awak . . . tapi . . .  awak selalu fikir yg saya tak sayang awak ! dan kawan-kawan awak tu lebih memahami  awak .

selagi hayat saya dikandung badan ini ,selagi tu la awak merupakan amanah buat saya . saya sanggup bersusah kerana awak . saya sanggup bersengkang mata menunggu awak pulang kerumah sehingga jam 2 pagi ! padahal awak tahu seawal 5.30am saya sudah bangun kan ? tergamaknya awak menyiksa saya ,batin saya  . . .  hari-hari saya menangis kerana awak . . kerana saya sayang awak  . .kerana awak darah daging saya . . kerana awak adik perempuan saya  . .  . :'(


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx