BERCAKAP DGN DINDING


awak . . .
kalau saya marah awak kali ni , awak dah tahu melawan kan . saya sebut sepatah ,awak balas berpatah-patah . saya diam ,awak masih lagi bersunggut . malahan awak boleh cakap yg saya tak sayang awak !!

kalau awak lelaki saya tak hairan  ,awak perempuan ! awak keluar dari lepas zohor ,awak balik lepas isyak ! saya yg izinkan awak keluar ! Kalau saya tak benarkan nanti awak merajuk ! kurung diri dalam bilik ,tak mahu makan ,tak mahu bercakap dgn semua orang ,dan bila awak keluar pulak  , saya yg menanggung risikonya ! ye risiko keselamatan awak ! risiko dosa awak  (kalau awak ada buat maksiat diluar sana) awak  . .dosa saya tak tertanggung lagi  ni awak ,lepastu dosa awak pulak saya nak tanggung ?

tahu ke awak marah tu tandanya saya sayang awak ?? ye sebab tu saya kena marah awak hari-hari kalau awak ada buat silap supaya esok-esok kesilapan awak tu tak makan diri awak sendiri ! kalau dah terkena musibah ,bukan awak sorang yg merasanya ,saya pun turut menanggung sama !

kadang kala saya menangis ,bagaimana awak makin senakal ini . . kadang kala saya mengeluh ,bagaimana nak mendidik awak supaya awak begitu indah dimata saya . kadang kala saya nak peluk awak supaya awak tahu bagaimana sayangnya saya kat awak . . . tapi . . .  awak selalu fikir yg saya tak sayang awak ! dan kawan-kawan awak tu lebih memahami  awak .

selagi hayat saya dikandung badan ini ,selagi tu la awak merupakan amanah buat saya . saya sanggup bersusah kerana awak . saya sanggup bersengkang mata menunggu awak pulang kerumah sehingga jam 2 pagi ! padahal awak tahu seawal 5.30am saya sudah bangun kan ? tergamaknya awak menyiksa saya ,batin saya  . . .  hari-hari saya menangis kerana awak . . kerana saya sayang awak  . .kerana awak darah daging saya . . kerana awak adik perempuan saya  . .  . :'(


Comments