Skip to main content

BIJAK ADA TEMPAT

Hai awak  . . .
dalam suasana malam yang dingin , saya cuma mampu lepak dengan Mia sambil layan dia main game , sejuk nya angin malam ni . . . .sesuai untuk mimpi kot tapi mata ni belum nak pejam pulaknya padahal perut dah kenyang dari tadi asik mengunyah je ditambah dengan air nestcafe dah 2 mugs habis kami minum !mengade je kan . . .  nak tidur tapi minum air berkafien ,memang lah tak mau pejam mata tu hehehe . . .bijak tak bertempat ni namanya * mama selalu cakap macam tu *

bila sebut bijak tak bertempat . . baru-baru ni saya hampir -hampir terlanggar sebuah kereta waktu memandu pulang ke kampung dari Johor Bahru , dalam keadaan jalan yg padat dan sesak ,tetiba sebuah kereta mencelah ketika saya sedang elok berbaris dalam Q akibat jalan yg jem teruk . nasib sempat tekan brek ! kalau tidak . . boom !! tebabooo . . .  haish . . .syukur pada Tuhan untuk semua yg dilindungi itu . . . aaminn ..  . mau bukti ?






nasib member sebelah sedang snap gambar dia waktu itu so dapat la dia tangkap situasi ketika kejadian . . . aduh tak dapat saya bayangkan kalau lah  . . .ish   jantung saya dupdap tau ! sebab secara tiba-tiba dia masuk ! ye diulangi ''secara tiba-tiba '' !! nasib dalam kereta tu semuanya gugurls kalau ada abang Malik Noor ke ,abang Awie ke.. . . abang Salman Khan ke . .mau saya berhenti kat situ gak . . . pedulik apa saya ! dia yg salah guna jalan raya tak guna akal ! berlagak ! nak tunjuk bijak tapi tak bertempat ! emmm . . .mencik tau  *saya sayang kereta saya  *fullstop !!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx