Skip to main content

DUGAAN DITASKA

Salam senja yg berjerebu

disaat hujan belum turun lagi di tempat saya ni  , jerebu pulak yg mari doh . dugaan yg maha hebat . dalam cuaca panas lagi hangat , udara berbau hangit , pemandangan alam sekitar jadi kabur dan kesihatan kian tergugat katanya banyakkan minum air masak , jangan kerap berada diluar rumah . aktivit luar hendaklah disertakan pemakaian mask !oh betul-betul dugaan kali ni. . . . . .

ditaska ini beberapa orang kanak-kanak sudah dijangkiti cirit birit hampir seminggu . katanya jangkitan ! alhamdulillah tidak semua yang terlibat . cuma saya rasa sungguh bersimpati keadaan mereka yg kurang berselera untuk makan sebab lepas je makan mereka akan muntah atau buang air besar . badan mereka sudah kurus kering ,keceriaan mereka hambar dan demam yg kejap on ,kejap off. mereka nampak sungguh  menderita sekarang ni . ya Allah ,pulihkan kesihatan mereka kembali ke asal.

bila disiasat ,keracunan bukan berpunca dari taska saya ni tetapi dari pembelian makanan  dari luar yang terdedah dengan pencemaran yg berleluasa . hati-hati lah ketika membeli makanan di tempat yg terbuka ye .

* kesihatan tidak mampu untuk dibeli *

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx