Skip to main content

ENTAH APA-APA

Awak  . .harini saya dah terkurang ajar dengan seseorang di taska saya ni . orang yg saya dah tolong selamani , rupanya makin ditolong makin pijak kepala pulak dia .  tolak ansur sudah pun saya buat mengenangkan dia dah lama saya kenal . tapi kali ni memang alasan dia tak masuk akal sehingga buat saya hilang sabar . kalau sebelum ni saya kata ok la , tak pe la, ye la  . .tapi kali ni memang makan kurang ajar lah dia saya buat.

awak . . saya tak pernah kurang ajar dengan orang . say ajarang marah or ambil hati pada orang , lebih lagi kawan baik . tapi kalau dah melampau . . . takkan saya nak tahan kesabarannya ??

awak  . .oo awak  . . . kawan saya tu  . . . dia kan dia buat . . . .sob . . .sob . .sob . . .

pe dia buat yunk . . . . . . * suara manja awak tukan ? heeee

dia kan . . . . dia hantar anak dia kat taska saya ,sedangkan dia tak kerja hari ni then dia cakap , tie aku letak anak aku kat taska kejap eah . .aku nak mop rumah ,susahla ada anak nak buat kerja  . . .  .

awak !!! mop rumah je tuuuuuuuuuuuuuu . . . bukan buat rumah . . bukan cat rumah  . .  bukan robohkan rumah  . .

dan paling sedih dia mop rumah dari pukul 9am sampai pukul 1 pm . . . awak nak tau dak  . .rumah dia bukan besar sangat ,cuma size rumah flat je pun ,takkan selewat tu nak siapnya mengemop? gosok sampai kilat kah ? saya mula bersungut sebab saya ada hal lain nak buat  sedang anak dia bukan kanak-kanak yg sudah pandai berlari ,tetapi bayi berusia 4 bulan . haru biru saya tau mana nak siapkan budak-budak lain , mana nak settlekan anak dia , mana nak pergi kelas !

aduhhai manusia ni kan awak ,kalau sekadar nak kemas rumah pun kena hantar anak ke taska ,esok-esok kalau ada hal lebih besar masalahnya bagaimanakah  nak handle nya tu kan ? lahai kadang-kadang saya kesian dengan ibu muda macam dia tu . .buat anak je reti ,jaga tak tau hehehe


*saya ?? saya jaga retilah   . . buat  . . .emmmm . . . belum study la part ni hahaha *gedik*



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx