ISI SAMA , MAKSUD LARI

ah mata tak boleh lelap lagi . . .

blog walking ke blog otai-otai berbicara ni memang power ayat mereka ,namun untuk tidak menjerumuskan saya kelembah politik dan jurang dalam yg menghanyutkan dengan itu saya pun memang sangat mengelak dari entri-entri  yg berunsur perbalahan sesama bangsa ni . maka lebih baik saya hanya membaca dan tidak menjadi follower mereka kerana rasanya menghayati penulisan itu lebih penting dari menjadi pengikut mereka yg sekadar untuk memenuhi ruangan  follower .


antara ayat yg menarik hati saya membaca pada malam ini  ialah pada kata-kata yg berbunyi :

jika anda tidak paham apa erti penulisan ini ,lebih baik anda diam dari anda berkomen dengan ayat yg menunjukkan anda adalah seorang yg bodoh.

*aduh pedas . . . .

ye tukang buat entri dengan tukang baca pahaman mereka amat berbeza ! ada ketika lain yg dimaksudkan penulis blog ,lain pula tanggapan si pembaca blog . kadang-kadang juga ,niat baik tukang taip jadi benda tak baik pada tukang baca.

dalam konteks ini pemahaman sangat perlu antara tujuan penulis blog dengan pembacaan pengunjung blog . seperti apa saya selalu lakukan , bila promote di timeline muka buku ayat dia power gila bagai nak rak ! jiwanglah ,romantik la, hot la,sedangkan entri yg ditaip hanya berkaitan kemasyarakatan , soal diri yg sedang dilanda resah atau berkaitan bola . jika pembaca paham maksud saya nak sampaikan itu  maka alhamdulillah ,namun jika mereka tidak mahir pada ayat blogger makanya dia akan berkata . . 

 apelah ko merepek ni peah . . .  buang mase aku je masuk blog kau ni 

sedih sungguh kan  . . .

sebenarnya sama seperti penjual dan pembeli ,begitu juga penulis dan pembaca blog mereka pastinya tiada keserasian 100% dalam memberi idea dan pendapat  . tapi kalau awak nak tunjuk terror dengan  entri mudah dipahami  saya cadangkan letak je gambar awak sendiri dan promote diri sendiri . . . sah!! tiada siapa yg berani kritik  . . .  berani?? try la kalau nak kena saman nanti heeee. . . .


Comments