JIRANKU ,JIRANMU JUA

Entahlah apa dah jadi dengan saya harini . . .

dah sedap marah adik sendiri  , lepastu marah  line yg curang ,kemudian marah pulak anak jiran yg dok memekak dengan bunyi alarm kereta bapak dia !

saya pelik jugak family jiran saya tu tau . keluarga dia semua boleh dikatakan 'orang surau' tapi yg menghairankan urusan dia sekeluarga dengan jiran tetangga sangat tidak memuaskan !

kalau kata bunyi alarm kereta ditengah malam ( dalam jam 3am,4am ) tu dah kira selalu jugak lah . dah la rumah kitaorang ni dekat-dekat, bunyi hon avanza bukannya pelahan ! orang lain tengah syok tidur ,tetiba dikejutkan dengan bunyi hon ! dah tu  bukan nya sekejap ,makan 7-8 minit jugak ! adoi . . . mau je saya lemparkan mercon bola kat rumah dia time tu ,tapi . . .saya masih waras ok  . .  sabar tie . .sabar . . . hee

baru-baru ni keluarga dia ada renoved rumah  . ok dah siap tapi kalau awak nak tau rumah dia dah cantik tapi rumah jiran sebelah nya tu penuh dengan saki baki kayu-kayu masa pembikinan tu ,batu -bata nya ,pasir nya  . .dan ianya masih kekal ada sehingga kehari ini  . . . . eeeee . .sabo jelahhh . .  . nasib dia dapat jiran 'anak dara'  yg jenis tak suka gaduh ,kalau lah dia dapat jiran macam  ayah  saya , kompem dah kena dah orang yg perangai tak tau hormat jiran  tu . . . *anak dara tu pun sebenarnya tak reti kemas halaman rumah dia kehkehkeh lazygirl :p

awak . . . ayah saya garang tau  *macam saya * heeee .  . .

sebagai jiran kepada jiran yg tak amek port pasal jirannya  * agak2 awak paham tak ni ye* Saya selalu berdoa agar ,jiran saya tu cepat-cepat sedar yg dia buat tu menyusahkan jiran sekeliling ! apa guna kuat agama kalau silaturahim hancur . . kan awak kan . .

Comments