Skip to main content

JIRANKU ,JIRANMU JUA

Entahlah apa dah jadi dengan saya harini . . .

dah sedap marah adik sendiri  , lepastu marah  line yg curang ,kemudian marah pulak anak jiran yg dok memekak dengan bunyi alarm kereta bapak dia !

saya pelik jugak family jiran saya tu tau . keluarga dia semua boleh dikatakan 'orang surau' tapi yg menghairankan urusan dia sekeluarga dengan jiran tetangga sangat tidak memuaskan !

kalau kata bunyi alarm kereta ditengah malam ( dalam jam 3am,4am ) tu dah kira selalu jugak lah . dah la rumah kitaorang ni dekat-dekat, bunyi hon avanza bukannya pelahan ! orang lain tengah syok tidur ,tetiba dikejutkan dengan bunyi hon ! dah tu  bukan nya sekejap ,makan 7-8 minit jugak ! adoi . . . mau je saya lemparkan mercon bola kat rumah dia time tu ,tapi . . .saya masih waras ok  . .  sabar tie . .sabar . . . hee

baru-baru ni keluarga dia ada renoved rumah  . ok dah siap tapi kalau awak nak tau rumah dia dah cantik tapi rumah jiran sebelah nya tu penuh dengan saki baki kayu-kayu masa pembikinan tu ,batu -bata nya ,pasir nya  . .dan ianya masih kekal ada sehingga kehari ini  . . . . eeeee . .sabo jelahhh . .  . nasib dia dapat jiran 'anak dara'  yg jenis tak suka gaduh ,kalau lah dia dapat jiran macam  ayah  saya , kompem dah kena dah orang yg perangai tak tau hormat jiran  tu . . . *anak dara tu pun sebenarnya tak reti kemas halaman rumah dia kehkehkeh lazygirl :p

awak . . . ayah saya garang tau  *macam saya * heeee .  . .

sebagai jiran kepada jiran yg tak amek port pasal jirannya  * agak2 awak paham tak ni ye* Saya selalu berdoa agar ,jiran saya tu cepat-cepat sedar yg dia buat tu menyusahkan jiran sekeliling ! apa guna kuat agama kalau silaturahim hancur . . kan awak kan . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx