Skip to main content

SAYA BUKAN SESIAPA

Assalammualaikum . . .

hari ini hati saya mula gelisah bila mengenangkan apakah kesudahannya dengan negara saya Malaysia . ye saya mengaku bahawa saya bukanlah penganalisis ekonomi ,bukanlah pemerhati politik dan bukan lah siapa-siapa di Malaysia ni . tetapi disebabkan saya ada sekeping my kad yg menunjukkan bukti saya adalah warga negara ,maka layak juga lah saya khuatir dengan Malaysia saya sekarang ni .

Malaysia dikenali sebagai tanah melayu satu ketika dahulu , kini kita jadikannya sebagai  negara 1 Malaysia yg terdiri dari berbagai golongan bangsa dan pahaman politik  dan semakin hari  kita dapati Malaysia makin maju dengan berbagai pembangunan dan pembaharuan nya . namun kita tidak boleh menyangkal bila saat satu keluarga itu bahagia pasti ada yg tidak suka terutama orang -orang yg tamak haloba, ada saja hal yg bikin kebahagiaan itu musnah  ,maka kita dapat lihat beberapa kejadian yg tidak pernah kita duga terjadi  di Malaysia baru-baru ini.

dimanakah kita dikala 'bahagia' kita diancam ?
apakah tiada'muslihat pada bantuan jiran tetangga'?
mengapakah kita kena percaya orang baik dgn kepercayaan 100% ?
perlukah  membuka 'rahsia keluarga' kepada orang luar ?
nape orang tua selalu fikir orang muda tak tahu apa-apa?
benarkah gunting dalam lipatan tak diguna pakai lagi sekarang ni?
air dicincang takkan putus tapi kena mesti satu rumah pun nak gaduh?
punca nya hanya bermotif kan 'kuasa' ??
gajah sama gajah gadoh 'kancil' jadi mangsa?
awak melayu ,saya melayu mana 'melayunya kita' ?
kalau ayah teruk kenapa kita kena teruk juga?

ok fine !! saya tak kenal orang tu tu tapi saya dapat rasakan sesuatu disini . . . kita tunggu dan lihat je nanti  . . . .

* ALLAH  . .tolong selamatkan Malaysia saya  . . .


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx