SAYA BUKAN SESIAPA

Assalammualaikum . . .

hari ini hati saya mula gelisah bila mengenangkan apakah kesudahannya dengan negara saya Malaysia . ye saya mengaku bahawa saya bukanlah penganalisis ekonomi ,bukanlah pemerhati politik dan bukan lah siapa-siapa di Malaysia ni . tetapi disebabkan saya ada sekeping my kad yg menunjukkan bukti saya adalah warga negara ,maka layak juga lah saya khuatir dengan Malaysia saya sekarang ni .

Malaysia dikenali sebagai tanah melayu satu ketika dahulu , kini kita jadikannya sebagai  negara 1 Malaysia yg terdiri dari berbagai golongan bangsa dan pahaman politik  dan semakin hari  kita dapati Malaysia makin maju dengan berbagai pembangunan dan pembaharuan nya . namun kita tidak boleh menyangkal bila saat satu keluarga itu bahagia pasti ada yg tidak suka terutama orang -orang yg tamak haloba, ada saja hal yg bikin kebahagiaan itu musnah  ,maka kita dapat lihat beberapa kejadian yg tidak pernah kita duga terjadi  di Malaysia baru-baru ini.

dimanakah kita dikala 'bahagia' kita diancam ?
apakah tiada'muslihat pada bantuan jiran tetangga'?
mengapakah kita kena percaya orang baik dgn kepercayaan 100% ?
perlukah  membuka 'rahsia keluarga' kepada orang luar ?
nape orang tua selalu fikir orang muda tak tahu apa-apa?
benarkah gunting dalam lipatan tak diguna pakai lagi sekarang ni?
air dicincang takkan putus tapi kena mesti satu rumah pun nak gaduh?
punca nya hanya bermotif kan 'kuasa' ??
gajah sama gajah gadoh 'kancil' jadi mangsa?
awak melayu ,saya melayu mana 'melayunya kita' ?
kalau ayah teruk kenapa kita kena teruk juga?

ok fine !! saya tak kenal orang tu tu tapi saya dapat rasakan sesuatu disini . . . kita tunggu dan lihat je nanti  . . . .

* ALLAH  . .tolong selamatkan Malaysia saya  . . .


Comments