Skip to main content

TEGUR DENGAN CARA

hai awak . . . .
seronoknya mereka dah dapat hujan hari ni kan ,alhamdulillah . .tapi kat tempat saya cuma mendung je awak ,hujan tak lagi . .  . tapi saya takkan pernah letih berdoa dan akan terus mengharap agar hujan akan datang menyejukkan halaman saya ini . tanah didepan rumah saya tu  dah gersang dah awak ,macam gurun sahara gayanya cuma takde unta jek heee ~

sekarang ni kemana-mana saya pergi orang duk sebuk story pasal bomoh ! apakah punca (lu pikirlah sendiri)  tapi pada saya lah kan abaikan je yg mengarut tu sebab ianya bukan je menunjukkan awak menghina ' perkerjaan partime ' bangsa awak  ,lagi dasyat awak seolah-olah memberitahu dunia bahawa orang melayu kurang cerdik ! kalau pun ianya salah disisi agama  ,ye . . biarlah orang kuat agama yg menegur ,itupun dengan menegur secara peribadi ,bukan dipaparkan di seluruh sesawang ni ! sungguh mudah menghina orang kan ? andainya salah seorang yg terlibat tu ahli keluarga kita ,tidakkah kita sudah merasa terhina sedangkan niat utama merekakan nak menolong dengan  arahan ? ianya memang bukan tuntutan agama tapi ianya juga bukan satu aktiviti yg harus kena bahan !! krew tok bomoh bukan je dibenci malahan di jadikan bahan lawak ! gelak disana ! gelak disini ! belum pun habis dugaan Allah bagi untuk kita sejak kebelakangan ini  , kita sudah pun buat onar lagi .tak serik sungguh kan orang kita  ni  emmm  . . .

sedarkah wahai bangsaku ,kalau bukan melayu selamatkan melayu siapa lagi ! kalau bukan warganegara Malaysia selamatkan Malaysia siapa lagi ? takkan abangla kot ,takkan wak indon kot ?sudah nyata lagi jelas bila sebut melayu itu automatik dia seorang muslim dan wajarkah orang muslim mengaibkan orang muslim sendiri ?? waallahhualam . . . .  * takbir *


* YA ALLAH  . . . .Kau hapuskan perasaan menghina orang dari hati ku ini kerana aku tak sanggup menanggung dosa yg terlalu banyak  yg aku sendiri tak mampu memikulnya ketika ini . .  ampunkan aku yg Allah . . . . aamin ya robbal alamin . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx