TEGUR DENGAN CARA

hai awak . . . .
seronoknya mereka dah dapat hujan hari ni kan ,alhamdulillah . .tapi kat tempat saya cuma mendung je awak ,hujan tak lagi . .  . tapi saya takkan pernah letih berdoa dan akan terus mengharap agar hujan akan datang menyejukkan halaman saya ini . tanah didepan rumah saya tu  dah gersang dah awak ,macam gurun sahara gayanya cuma takde unta jek heee ~

sekarang ni kemana-mana saya pergi orang duk sebuk story pasal bomoh ! apakah punca (lu pikirlah sendiri)  tapi pada saya lah kan abaikan je yg mengarut tu sebab ianya bukan je menunjukkan awak menghina ' perkerjaan partime ' bangsa awak  ,lagi dasyat awak seolah-olah memberitahu dunia bahawa orang melayu kurang cerdik ! kalau pun ianya salah disisi agama  ,ye . . biarlah orang kuat agama yg menegur ,itupun dengan menegur secara peribadi ,bukan dipaparkan di seluruh sesawang ni ! sungguh mudah menghina orang kan ? andainya salah seorang yg terlibat tu ahli keluarga kita ,tidakkah kita sudah merasa terhina sedangkan niat utama merekakan nak menolong dengan  arahan ? ianya memang bukan tuntutan agama tapi ianya juga bukan satu aktiviti yg harus kena bahan !! krew tok bomoh bukan je dibenci malahan di jadikan bahan lawak ! gelak disana ! gelak disini ! belum pun habis dugaan Allah bagi untuk kita sejak kebelakangan ini  , kita sudah pun buat onar lagi .tak serik sungguh kan orang kita  ni  emmm  . . .

sedarkah wahai bangsaku ,kalau bukan melayu selamatkan melayu siapa lagi ! kalau bukan warganegara Malaysia selamatkan Malaysia siapa lagi ? takkan abangla kot ,takkan wak indon kot ?sudah nyata lagi jelas bila sebut melayu itu automatik dia seorang muslim dan wajarkah orang muslim mengaibkan orang muslim sendiri ?? waallahhualam . . . .  * takbir *


* YA ALLAH  . . . .Kau hapuskan perasaan menghina orang dari hati ku ini kerana aku tak sanggup menanggung dosa yg terlalu banyak  yg aku sendiri tak mampu memikulnya ketika ini . .  ampunkan aku yg Allah . . . . aamin ya robbal alamin . . .

Comments