TETAP SAYANG

DIA . . .Dia insan yg dipertemukan semula kepada saya disaat jiwa saya sedang kesepian.kehadiran  dia kali ini pada saya bukan lah pertama kali tapi sudah berkali-kali cuma  kali ini kehadirannya  berlainan sekali.

kalau sebelum ni dia datang sebagai teman biasa yg rapat .  teman sama-sama berbincang soal blog ,soal teman-teman lain ,soal aktiviti harian  , soal perasaan . . . namun kali ni dia hadir sebagai insan yg selalu buat saya rindu .. . . memang sejujurnya saya sentiasa rindu dia  , rindu gelak tawanya , rindu gila - gila dia , rindu kan semua tentang dia .  lagi menakutkan lagi saya seringkali merasakan rindu tu mendatangkan rasa cemburu tahap melampau yg sering menyakitkan hati ini . aaaah cemburu kan tandanya sayang . . . ye, memang saya makin sayang kan dia , tapi kali ni saya kena mengalah dengan perasaan saya sendiri.

jika dulu saya tak kesah dengan siapa pun dia bergurau , dengan siapa pun dia berkawan , jika dia abaikan saya pun saya tak rasa apa-apa . . . .  tapi baru-baru ni saya sudah menjadi-jadi ! kelakuan saya dan naluri saya semakin teruk ! cuma kali ni saya lebih banyak memendam rasa sehingga kadang-kala jantung saya rasa pedih , sakit  . . . dan bila jumpa doktor , saya dinasihatkan supaya '' take your rest miss . . . ignore all your problem .,ok doc . . . tu je yg mampu saya jawap ok . . ok dan ok  . ..padahal tak pernah ok pun.

sebabnya bila melihat dia dan aktivitinya hati saya jadi makin hancur . lagi-lagi bila saya menegurnya dia tidak lagi membalas teguran ikhlas saya ,malahan bila saya pertikaikan apa  silap saya padanya ,dia hanya mendiamkan diri . . . . jika orang dah tak ambil peduli untuk apa saya cari  kan  . .  . dengan hati yg luluh lagi tertekan , saya cuba untuk menjauhkan diri dari dia , tak ambil peduli tiap aktivitinya , saya buat tak hal je tapi lama kelamaan saya rasa saya tak mampu lagi dengan semua ini dan keputusan  muktamad telah pun saya ambil  . . .

ye  . . . meninggalkan dia .
meninggalkan semua yg kami lakukan bersama dulu ,
meninggalkan kenangan-kenangan kami ,
meninggalkan janji-janji kami.

jika dikatakan saya tak sayang dia itu adalah salah !! gila kalau saya tak sayang dia ! sedang kan selamani hanya dia yg saya ada untuk meluahkan segala-galanya . . . kata orang kalau sayang kena tahan  tapi saya tak mampu  . . . .  saya bimbang dalam masa menahan rasa tu hilang pula rasa sayangnya dan timbul pulak rasa tak sayang , makanya lebih baik saya undur diri . lagi pun saya tau diluar sana   ramai lagi yg sayang dia LEBIH dari saya menyayangi  dia . . . siapa lah saya kini  . ...

dan untuk dia , hanya ini yg mampu saya katakan . . .

sangat2 rindu . . . .

Comments

Anonymous said…
miss u too
Leucaena Lin said…
Sedih cite awak..boleh buat filem ;)
Yenda Ixati said…
mr Lin . .tengs ,buat film ye ,rasenya film hindi bereh boh ,lain2 xpower lgi kot ,hehhee btw tengs for the comment yea~