Skip to main content

TETAP SAYANG

DIA . . .Dia insan yg dipertemukan semula kepada saya disaat jiwa saya sedang kesepian.kehadiran  dia kali ini pada saya bukan lah pertama kali tapi sudah berkali-kali cuma  kali ini kehadirannya  berlainan sekali.

kalau sebelum ni dia datang sebagai teman biasa yg rapat .  teman sama-sama berbincang soal blog ,soal teman-teman lain ,soal aktiviti harian  , soal perasaan . . . namun kali ni dia hadir sebagai insan yg selalu buat saya rindu .. . . memang sejujurnya saya sentiasa rindu dia  , rindu gelak tawanya , rindu gila - gila dia , rindu kan semua tentang dia .  lagi menakutkan lagi saya seringkali merasakan rindu tu mendatangkan rasa cemburu tahap melampau yg sering menyakitkan hati ini . aaaah cemburu kan tandanya sayang . . . ye, memang saya makin sayang kan dia , tapi kali ni saya kena mengalah dengan perasaan saya sendiri.

jika dulu saya tak kesah dengan siapa pun dia bergurau , dengan siapa pun dia berkawan , jika dia abaikan saya pun saya tak rasa apa-apa . . . .  tapi baru-baru ni saya sudah menjadi-jadi ! kelakuan saya dan naluri saya semakin teruk ! cuma kali ni saya lebih banyak memendam rasa sehingga kadang-kala jantung saya rasa pedih , sakit  . . . dan bila jumpa doktor , saya dinasihatkan supaya '' take your rest miss . . . ignore all your problem .,ok doc . . . tu je yg mampu saya jawap ok . . ok dan ok  . ..padahal tak pernah ok pun.

sebabnya bila melihat dia dan aktivitinya hati saya jadi makin hancur . lagi-lagi bila saya menegurnya dia tidak lagi membalas teguran ikhlas saya ,malahan bila saya pertikaikan apa  silap saya padanya ,dia hanya mendiamkan diri . . . . jika orang dah tak ambil peduli untuk apa saya cari  kan  . .  . dengan hati yg luluh lagi tertekan , saya cuba untuk menjauhkan diri dari dia , tak ambil peduli tiap aktivitinya , saya buat tak hal je tapi lama kelamaan saya rasa saya tak mampu lagi dengan semua ini dan keputusan  muktamad telah pun saya ambil  . . .

ye  . . . meninggalkan dia .
meninggalkan semua yg kami lakukan bersama dulu ,
meninggalkan kenangan-kenangan kami ,
meninggalkan janji-janji kami.

jika dikatakan saya tak sayang dia itu adalah salah !! gila kalau saya tak sayang dia ! sedang kan selamani hanya dia yg saya ada untuk meluahkan segala-galanya . . . kata orang kalau sayang kena tahan  tapi saya tak mampu  . . . .  saya bimbang dalam masa menahan rasa tu hilang pula rasa sayangnya dan timbul pulak rasa tak sayang , makanya lebih baik saya undur diri . lagi pun saya tau diluar sana   ramai lagi yg sayang dia LEBIH dari saya menyayangi  dia . . . siapa lah saya kini  . ...

dan untuk dia , hanya ini yg mampu saya katakan . . .

sangat2 rindu . . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx