Skip to main content

TIME SENGAL

Awak  . . .
kat luar tu langitnya mendung ,manakala kat dalam rumah ni . . . .
entah apa yg sedang belaku kat dalam rumah ni saya pun tak dapat nak bayangkan . cuti sekolah macam ni takde ketenangan dapat saya gambarkan . hanya suara adik-adik yg meriuhkan suasana . kapal nak karam pun tak kecoh macam ni . sabar je laaa . . .

kalau mendung-mendung gini ,aktiviti paling sempurna bagi saya selepas perut kenyang ialah tidur , tapi disebabkan ada tugas yg menanti makanya saya kena tabahkan hati untuk tidak tidur sekarang . . lahai  . .siksanya batinku  . . . . menahan diri dari tidur sedangkan dikelopak mata ni dah macam diletak batu bata ditapak projek tu .

sekarang ni melayari muka buku bukan lagi jalan terbaik buat saya untuk menghilangkan bosan . kalau dulu bila sunyi dok rumah je , log in je muka buku ,pastinya bibir saya tak lepas dari senyum ,sengih sengsorang .. . malahan kadang-kadang tu boleh juga saya tergelak kuat sebab terlalu lawak bagi saya ! tapi tu dulu . . .sekarang ni  semuanya tak takde feel langsung . nak gelak ke,nak sedih ke ,nak marah ke ,langsung takde perasaan tu semua . . apakah ini tandanya buang tebiat ? aaah . .  kebarangkalian jugak  . . .


Aaaaaaah . . serious bosan ft sengal saya petang ni . . .











Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx