UBAH ITU KERJA MEREKA ,BUKAN SAYA

hi malam . . . tahukah awak saya cuba menjinak kan buaya ,tapi saya digigitnya . berkali teman-teman berpesan hati-hati bermain api , nanti terbakar jari . apa kata saya : saya akan awasinya ,jangan risau ,namun mengelakkan jari dari terbakar,rambut pula yg hangus terkena percikkan api . cuai!! ada teman berpesan ,hati-hati dengan playboy  yg sedang menanti waktu untuk 'ngap' dan saya berjanji dengan mereka ,usahlah awak khuatir semua itu akan saya hindarkan .

persoalannya : kenapa kita tak mau beri peluang kepada playboy untuk bertaubat ? mengapa kita anggap bahawa playboy itu akan kekal playboynya hingga kehujung nyawanya? mengapa ?

adakah playboy itu akan selamanya jahat ? dan kita selamanya perlu membiarkan playboy-playboy itu bergelumang dengan dosa-dosanya tanpa bimbingan dari kita yg kononnya tidak jahat ????

saya ramai kawan-kawan playboy dimuka buku itu tapi saya tak pernah menganggap mereka itu menjijikkan malahan saya cuba terap pada jiwa dan minda mereka supaya  beringat bahawa nyawa kita hanya pinjaman dan yg ada peluang sekarang didepan mata untuk  bertaubat , silakan lah berusaha untuk kebaikan diri sendiri . . . 

namun hasilnya amat mengecewakan saya dan insan playboy masih lagi dengan rentaknya sedangkan saya sudah makin lemah disini . . . .

Comments