ANTARANYA ADALAH DIA




Hai . . .bila seseorang bertanya , siapa lelaki dalam gambar itu ?dengan senyuman malu-malu saya akan menjawab . . . dia adalah antara seorang lelaki yg pernah muncul dalam hidup saya suatu ketika dulu hinggalah petang semalam .


dan bila ditanya siapa dia dengan saya ?yup dengan sebak saya akan menjawab  . . . dulunya dia sifu saya  . .dia lah yg mengajar selok belok macamana untuk berblog , apa itu website , apa kegunaan  rumah mr google , dengan dia jugak saya belajar  apa itu erti gurau , erti  gaduh , erti merajuk ,erti marah dan erti cemburu . ye dia lah antara gambaran gaya hidup saya suatu ketika dulu    !


maksudnya ??? maksudnya takde makna maksudnya !! 
hahaha siot !kepohchi betol lah !!


pernah seseorang tanya saya . . .dia bf kamu kah ? dengan seloroh saya menjawab bukan  !!! dialah musuh dalam selimut saya tapi saya tak rasa macam tu pun  , sebaliknya saya rasa  dia tu lah abang saya , cikgu ICT saya  ,pengetua  saya , teman baik saya , kawan tempat saya menangis  ,kawan tempat saya mengadu masalah peribadi ,juga kawan tempat untuk saya melepas  geram pada lelaki ! *waktu lepas frust dulu * . .peh . . . jahatnya aku dulu-dulu !!



pernah jumpa ? jawapan saya ringkas . . tak pernah ! sebab ? sebabnya kami kenal hanyalah di alam maya sahaja  dan saya agak seram nak jumpa dengan dia sebab . . .sebab  . . aaah  . . macam korang tak tahu dia kan lelaki , saya kan perempuan . . . haram doe jumpa !! nanti timbul fitnah !! bukan muhram kan ! . . tetiba jadi muslimah solehah pulak ni . tapi memang betul kan ? tak nak cakap betul pun takpe,tapi prinsip itu yg saya pegang selama ini .


pernah contact ? emmm . .  sejujurnya pernah kot . . .  call adalah 2-3 kali . sms adalah beberapa kali itu pun sebelum simkad saya tu saya bagi kat seseorang lain . . .hukhukhuk *tersedak pulak *



so sekarang masih contact ? emmm . .ni yg malas nak cakap ni . . .lepas saya deaktif muka buku saya  semalam ,so itulah rasanya hari terakhir kami contact  ,sebab dari kenyataannya pada saya semalam . . sekarang ni dia sudah tak perlukan saya lagi dalam aktivitinya dan dia pun dah tak hingin nak melayan saya yg asik dok buat perangai je *maklumlah kan saya kan nakal*  asik mengedik jek kat muka buku tu   . .*terase tau . . . hmm 



so  . . sekarang dia memang tak nak amek port langsung pasal saya  dan apa -apa tentang saya  walaupun  dia penah cakap  sewaktu dengan saya macam-macam tawaran kerja yg dia dapat ! dia tak pasti adakah itu 'luck' atau saya ada guna bomoh kat dia ! puihh . . mana boleh guna bomoh untuk dapat kerja !! gunalah pengalaman dan kebolehan serta kelulusan !! memang nak makan kaki budak  ni . . .tapi saya tak terkejut sebab pada saya siapa yg hampir kan dirinya kepada saya orang tulah yg selalu ada dalam minda dan doa saya kepada Allah . . .   malahan sebenarnya bukan dia je ,malah ada ramai lagi nama -nama kawan baik saya yg tersenarai dalam doa-doa saya selepas solat . pastinya doa saya itu berbunyi  . . .



ya Allah ya Tuhanku  . . 
Kau ampunkan dosa kedua ibubapaku ,dosaku , dosa adik2ku ,dosa teman2 baikku ,dosa jiran tetanggaku , dosa muslimin dan muslimah yg masih hidup mahupun yg telah meninggal dunia , 

Kau murahkan rezeki kami dengan rezki yg halal lagi barokah . .kau berilah perlindungan untuk kami ,dari hasad dengki manusia ,dari gangguan saitan yg direjam dan dari malapetaka yg kau turunkan dari langit dan kau keluarkan dari bumi .wasallallahhualamuhamad waala alihi wasohbihiwasallam . . .walhamdulillahhirobbilalamin . . al-fatihah~


SEBENARNYA KAN AWAK  . . .ada banyak lagi kisah tentang orang dalam gambar diatas tu yg saya tak tahu  .entah dia milik siapa ,siapa ibubapanya , dimana tempat tinggalnya dan paling lawak saya tak tahu apa nama dia dalam surat beranak nya pun  !  hahaha

tapi bila dia jujur untuk menjadi teman siber saya ,saya ikhlas terima dia seadanya dan bila dia jugak jujur mengatakan bahawa dia memang dah tak mahu fikir pasal saya yg selama ni selalu mendoakan dia .  . .  maka lebih baik saya ambil keputusan untuk undur diri dari dunia fantasi dia tu .


disini hanya  ada doa dan harapan saya je iaitu  moga dia berjaya dalam kerjaya dia sekarang ,dia berjaya dalam pembelajaran dia di universiti tu , dia berjaya menjadi anak yg soleh kepada kedua  ibubapanya  dan dia berjaya dalam kehidupan nya didunia dan diakhirat jugak  . . .up lagi satu ! saya doakan dia cepat la jumpa jodohnya . . lama sangat membujang dah tu haha



saya ?? aahhh  . . biar je saya  macam ni . . .
menjadi pelangi senja  disini
selagi Allah izinkan untuk saya hidup secara pecuma didunia NYA . . .


soalan terakhir  . .  . betul ke tu gambar ori dia ? maybe la  tu gambar masa dia muda remaja kot ,entahlah . . .saya pun bukan penah tengok wajah dia depan -depan pun , entah-entah sekarang dia dah tua dan  dah berkedut -kedut hahaha . .agaknya kalau korang jumpa dia ditengah jalan pun korang tak perasan yg itu adalah  dia  lah  . . .*aku pun takkan perasan siak . .  hahahaha . .

tua-tua pun ex-gf ramai tau . . .aaaaaaa . . .
*eh ! ayat siapa tu ???? hahahaha
ok,ok serious semula !!



**buat tuan kepada gambar tu maaf la ye . .bila saya dah takde nanti ,awakkan dah janji akan sedekah kan alfatihah untuk saya . . kan  . ?  .jangan lupa tentang tu ok . .  kalau awak tak bagi jugak  nanti saya jadi hantu kak limah balik rumah awak ,pastu nyanyi lagi enjit-enjit semut kat tepi tingkap rumah awak tu haaaa . . .  . nak ke ?? hahaha . . sebelum jari ni letih menaip . .satu je yg saya nak awak tau iaitu sebagai close friend jangan pernah anggap seseorang tu hanya tempat untuk mengadu masa kita susah tapi juga jadikanlah dia juga  teman yg setia hingga kehujung nyawa . . . wasalam . .

bila ditanya tentang saya: ofcos masih lagi disini menanti usia yg makin hampir kepenghujungnya . . .  . peh sedihnya *sambil lap air mata guna lengan baju  . . .




Comments