Skip to main content

CINTA DIKACA MATA KU

selamat pagi sayang . .  orite ini  untuk yg nak disayang ,kalau tak  nak disayang pun boleh . .   yg penting isteri or kekasih tak marah bila saya panggil awak sayang  . hehehe

tapi ada orang cakap 'panggilan sayang' hanya untuk orang yg istemewa je ,untuk dia yg disayang je dan bukan untuk semua orang  .sebab nanti takde feel la bila nak  panggil sayang kat kekasih lagi . hee entahlah tapi pada saya kalau untuk insan teristemewa ni la kan,saya lebih suka bagi nama manja untuknya  bukan lah panggilan sayang tu  .

apakah nama manja untuk dia yg cik Lyenda sayang ? jawapanya  . . .nantilah tunggu lah dia muncul betul-betul depan mata then baru saya panggil dengan nama tu hee *meowwww. . .  .

menyayangi memang wajib ,yg tak berapa perlu tu menyintai ! eh . . dah lama saya tak guna ayat ni kan. . terlalu sibuk barangkali sya ni . . haha aptb !

apakah maksud cinta bagi cik Lyenda ?
cinta tu umpama bau , dia ada dimana-mana cuma kita tak tahu mana satu bau yg sesuai untuk kita. yg kita tau yg busuk kita elakkan sedangkan yg harum semerbak kita hampiri . padahal kadang kala yg semerbak tu yg buat kepala kita pening ! eh ! fakta saya macam tak tepat laaaa. . .  hahaha

cinta boleh datang dan pergi ,macam bau jugak la kan  . tetapi hanya bau badan sendiri je yg kekal  . tak caya meh cium ketiak sendiri hahaha macam takde kerja jek kan. so . . sebelum kita cari bau orang lain lebih baik kita cari bau kita sendiri  maksudnya sebelum sibuk nak bercinta ,lebih baik cintai diri sendiri ,bila diri sendiri dah cukup terpelihara zahir dan batin ,makanya barulah kita menyintai orang lain . . .  namun cinta Allah , awak takkan pernah rugi . . . .betul ke cakap saya ni ??


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx