Skip to main content

JIKA INI YG TERAKHIR

Assalammualaikum awak . . . .

bosan gila harini ! dah cuba happykan jiwa dengan buat gurau sengal kat kawan -kawan muka buku  ,tapi angin  gembira langsung tak masuk ! serious bosan ! bila cuba untuk menghantar text kat someone dengan mood bosan juga dia balas,makanya jadi berganda-ganda lah kebosanan saya harini !!

bila masuk blog lain pun entri mereka pun tak mampu menaikkan mood saya, so jadi lah bertengkek-tengkek kebosanan saya ! seriously, bosan tahap gajah terbenam dalam selut ,lepastu kena serang dengan tebuan yg sarangnya jatuh dalam selut tu jugak !!! zZzZz . . . ..ADOIIII !!!!!!

awak  . . jika ini lah hari terakhir saya disini  . .ada banyak yg ingin saya kongsikan bersama . . .




kalau saya bukan lagi  teman baik awak ,
saya tak kesah sebab teman baik awak yg sebenar ialah kerja awak

kalau saya bukan lah cinta hati  awak ,
saya tak kesah sebab cinta hati awak yg sebenarnya ialah Tuhan awak

kalau awak tak call saya sekarang ni atau esok hari ,
saya tak kesah sebab awak layak call mak bapak awak dari saya

kalau bukan saya yg awak rindu ,
saya tak kesah sebab awak layak rindu pada Rasul awak

kalau awak lupakan saya ,
saya tak kesah janji awak ingat tiap tibanya solat 5 waktu awak

kalau awak nak padam saya dari ingatan awak
saya tak kesah sebab memang suatu hari saya akan hilang terus dari hidup awak  . . .




dan sehinggakan tibanya suatu masa nya nanti awak akan  terlupa semuanya tentang cerita saya , kisah perjalanan saya , dan juga siapa saya yg sebenarnya kepada awak . kerana  pada saya  kehadiran saya dalam hidup awak hanya umpama pelangi yg hanya mampu memberi cahaya indah yg sebentar ,cukup untuk buat awak bahagia sekejap , menemani awak diwaktu sejuk dek hujan , menenangkan awak disaat awak kering kepanasan dek pancaran sang mentari , menyinari saat-saat suram awak yg kadang-kadang jadi kelabu dan haru biru . dan sudah sampai ketikanya pelangi ni kena pergi  . . .setelah tugasnya selesai. setelah penghuni dunia terhibur  sebentar , setelah bahagia melebarkan auranya kepada semua yg memerlukan .

ye awak  . . . . ianya berakhir disitu  . .tanpa saya , tanpa awak  . .
yg tinggal hanya diari bisu . . . . yg kaku ,lesu . . .



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx