Skip to main content

JIWANG MALAM JUMAAT

Hai awak . . .selamat malam jumaat . . . malam ni lambat pulak mata saya mengantuk ,agaknya  kesan dari minum nestcafe petang tadikah ? entahlah . . yelah kot !kafien dalam nestcafe tu sangat power . .  . kat luar tu saya dah dapat dengar bunyi anjing menyalak ! huuuu huuuu .  .tapi saya masih lagi menaip di meja tulis ni ,layan perasaan ~ perasaan ni bukan sering kali saya rasa tapi perasaan ini buat saya tak boleh tidur  lena laaaa . . . . .


awak . .  . adik saya yg berusia 11 tahun tu pergi champing ke sebuah resort di salah satu tempat peranginan di Johor ini ! dia  mengikuti aktiviti ko -kurikulum sekolahnya  dan saya rindu dia  . ye saya rindu adik ketika ni sangat-sangat . .  merindu pada yg halal tak salah kan awak ? hmm . . .


selalunya dia lah  teman tidur saya  dirumah kami ini ,dan jika saya pulang ke kampung , dia akan ditemani oleh mama atau adik perempuan saya yg seorang lagi tu  , tapi malam ini ,dia hanya tidur di khemah bersama teman-teman dan guru-gurunya !aduh bagaimana kah situasi dia? cikgu tak beri dia bawa handphone pulak tu !

pertama kali dia berdikari tanpa keluarga ! emmm sebak pulak  . . . .apa yg ada dlm minda saya sekarang ni:

untuk apa risau ? Allah ada untuknya ,dia ada cikgu-cikgu ,dia ada kawan-kawan ! fullstop! tapi menunggu adibb balik bukan kerja  mudah bagi saya- ahad pulak tu dia baru sampai !!!! adeh tersiksa tau awak ~


*Allah . . mohon selamatkan adibb saya  . . . *

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx