JIWANG MALAM JUMAAT

Hai awak . . .selamat malam jumaat . . . malam ni lambat pulak mata saya mengantuk ,agaknya  kesan dari minum nestcafe petang tadikah ? entahlah . . yelah kot !kafien dalam nestcafe tu sangat power . .  . kat luar tu saya dah dapat dengar bunyi anjing menyalak ! huuuu huuuu .  .tapi saya masih lagi menaip di meja tulis ni ,layan perasaan ~ perasaan ni bukan sering kali saya rasa tapi perasaan ini buat saya tak boleh tidur  lena laaaa . . . . .


awak . .  . adik saya yg berusia 11 tahun tu pergi champing ke sebuah resort di salah satu tempat peranginan di Johor ini ! dia  mengikuti aktiviti ko -kurikulum sekolahnya  dan saya rindu dia  . ye saya rindu adik ketika ni sangat-sangat . .  merindu pada yg halal tak salah kan awak ? hmm . . .


selalunya dia lah  teman tidur saya  dirumah kami ini ,dan jika saya pulang ke kampung , dia akan ditemani oleh mama atau adik perempuan saya yg seorang lagi tu  , tapi malam ini ,dia hanya tidur di khemah bersama teman-teman dan guru-gurunya !aduh bagaimana kah situasi dia? cikgu tak beri dia bawa handphone pulak tu !

pertama kali dia berdikari tanpa keluarga ! emmm sebak pulak  . . . .apa yg ada dlm minda saya sekarang ni:

untuk apa risau ? Allah ada untuknya ,dia ada cikgu-cikgu ,dia ada kawan-kawan ! fullstop! tapi menunggu adibb balik bukan kerja  mudah bagi saya- ahad pulak tu dia baru sampai !!!! adeh tersiksa tau awak ~


*Allah . . mohon selamatkan adibb saya  . . . *

Comments