MAKIN SULIT

Hai . . .

dunia kita makin lama makin tua kan awak kan .bila dah tua ,macam-macam penyakit sampai .biasanya orang tua kalau sakit dia risau ,dia mesti terfikir bahawa umur dia makin singkat .

tapi lain pulak dengan orang tua diMalaysia ni . baru-baru ni saya menuntun tv . ada program yg melibatkan orang tua untuk ambil bahagian . mulanya pada saya mana ada orang tua nak  join la, mesti mereka malu kan? almaklom orang dah tua .

tapi bila disiarkan ada tragedi di sebuah pusat membeli belah disebabkan program tu, terkejut besar saya ! beristigfar  saya waktu tu ! astagfirullahhalazim . . . macam ni pun ade??? entah dimana silapnya kan.dalam usia singkat begitu mereka masih berusaha untuk mencari dosa .aduh . .

mohon dijauhkan dari keluarga saya semua ini ya Allah . . . .  rupanya bukan saya je yg memandang perkara tu memalukan . .ada lagi segelintir yg turut sama memandang perkara ini sebagai satu yg memalukan !

apa maksud pencen ye ?



Comments