NYESAL KENDIAN WATPE

Assalammualaikum  . . .

harini serius takde mood . .entah kenapa saya pun tak tahu . bila semua kerja dah settle , duduk mengadap notebook tapi minda saya entah kemana .

mungkin hari jumaat , so tak perlu lah nak fikir yg bukan-bukan , lebih elok duduk sambil membaca info menarik dari blog yg berkisar perihal agama lagi berfaedah rasanya . maklomlah kan dulu sekolah agama tak dapat pun habiskan sampai sekolah darjah 'khas' sekadar darjah enam je .

satu persoalan disini  . . .adakah semua sekolah agama di Malaysia ni akan berakhir dengan darjah 'Khas' ??? emmm . . sepupu saya di KL pernah cakap yg dia takde darjah 'khas' di sekolah nya bila tamat darjah enam . betul ke bohong ni ??? kata dia ,untunglah budak Johor dapat sambung belajar dikelas Khas . lahai . . saya yg duduk Johor ni pun tak dapat masuk  kelas tu . orang yg  takde peruntukkan pulak beria nak masuk  . bukan mudah sebenarnya nak masuk belajar ke kelas tu kalau keputusan peperiksaan darjah enam tak memuaskan .

tapi inilah masyarakat kita. ..kebiasaannya yg takde peluang sibuk nak dapat kannya tapi yg ada peluang tu buat tak tahu je . nanti bila dah takde baru nak kecoh  . . .


saya tak kata orang lain ,tapi bila saya dah dewasa ni . .dah mula nak fikirkan masa depan ,bila mula nak lebih cenderungkan hal  kerohanian ,rasanya ruginya saya tak belajar ilmu agama lebih mendalam.


*TERASA RUGI SANGAT*

Comments