Skip to main content

NYESAL KENDIAN WATPE

Assalammualaikum  . . .

harini serius takde mood . .entah kenapa saya pun tak tahu . bila semua kerja dah settle , duduk mengadap notebook tapi minda saya entah kemana .

mungkin hari jumaat , so tak perlu lah nak fikir yg bukan-bukan , lebih elok duduk sambil membaca info menarik dari blog yg berkisar perihal agama lagi berfaedah rasanya . maklomlah kan dulu sekolah agama tak dapat pun habiskan sampai sekolah darjah 'khas' sekadar darjah enam je .

satu persoalan disini  . . .adakah semua sekolah agama di Malaysia ni akan berakhir dengan darjah 'Khas' ??? emmm . . sepupu saya di KL pernah cakap yg dia takde darjah 'khas' di sekolah nya bila tamat darjah enam . betul ke bohong ni ??? kata dia ,untunglah budak Johor dapat sambung belajar dikelas Khas . lahai . . saya yg duduk Johor ni pun tak dapat masuk  kelas tu . orang yg  takde peruntukkan pulak beria nak masuk  . bukan mudah sebenarnya nak masuk belajar ke kelas tu kalau keputusan peperiksaan darjah enam tak memuaskan .

tapi inilah masyarakat kita. ..kebiasaannya yg takde peluang sibuk nak dapat kannya tapi yg ada peluang tu buat tak tahu je . nanti bila dah takde baru nak kecoh  . . .


saya tak kata orang lain ,tapi bila saya dah dewasa ni . .dah mula nak fikirkan masa depan ,bila mula nak lebih cenderungkan hal  kerohanian ,rasanya ruginya saya tak belajar ilmu agama lebih mendalam.


*TERASA RUGI SANGAT*

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx