PAKCIK ?

salam senjakala . . . .suara kanak-kanak buat saya rindu taska . tapi disebabkan tanggungjawab yg ini lebih penting disini ,akhirnya saya kena tahan rasa rindu ini . . . .semalam adik ganas saya ada call , katanya :

kak ! pakcik tu sapa ?
hah!?! pakcik ?!!
friendlist akak tu la . . .  .

*puas saya refresh minda yg dah mula slow ni untuk mikirkan siapa gerangan 'pakcik' yg adik saya maksudkan tu . . .

apa pakcik dah buat kat kau? soal saya .
dia tak buat apa-apa tapi dia dah sekolah kan orang  ni . . .
dan dia ada pesanan untuk akak jugak . . .
apa dia pesan ?? saya terkejut ,jiwa makin resah
kak ! kata dia  . . .

Pesan kat akak kamu, yg banyak dia tegur sapa dari dulu kat timeline tu, sekadar hai2 lebih selamat. InsyaAllah. kerap juga dia layan buaya..pakcik memang tak suka buka aib org..cukup sekadar, dia berhati2. Biar memilih kawan asal tak tersalah pilih dijadikan.mangsa si kawan.
Moga setiap tindakannya dalam fb, menyelamatkan dia dari tangan2 durjana. Sama2 bantu.

 Pakcik nak pesan, jgn layan lelaki gatal & hidung belang kat wall & msg ,Diorang tu pakcik perhati, tunggu masa nak ngap dia. Jgn bagi apa2 maklumat..kat wall yg kamu balas tu..semua 'berisi'. Jangan layan sangat. Nak2, dedahkan maklumat tentang akak kamu


Adik saya suruh bagi bunga ini kat pakcik utk nasihat2 tu  hee






siapa tu kak  ? kawan akak ke ? atau pak lebai  yg baru menjelma?
kau tanya dia kenal akak ke ? soal saya. . 
yep ! orang tanya dia pakcik pernah ke masuk blog akak ?
or bersembang dengan akak kt dlm inbox ni ?  dia cakap . .  .

Blog akak? Masuk berapa kali je. Pasal dia banyak luahkan rasa. Pakcik kalau ada entri yg beri manfaat ilmu, insyaAllah.cepat je pakcik mai..bab layan hati ni, kurang.. Ye lah. Tak halal. Lainlah org  perempuan..halal sesama dia nk bercerita bab hati & perasaan
Yup. Baru2 ni je sembang.

siapa tu kak ??
ye. .ye akak letih dok mikir ni . . .  .jap tunggu  . .
ala .  .akak pergi la masuk peshbuk akak tu . .
adoiyai . .nanti akak tahu lah siapa dia !!
sorry~ fb not my taste  . .  .saya masih ego rupanya . . hmm
lantak lah !! adik saya dah naik hangin!!!!
kau jelah yg on ,tapi ingat jangan komen kat mana-mana status ,
komen kat status sendiri jek tau .nak like boleh ,please jangan komen . .
ingat tu ?!
yela. . yela . . . adik tutup perbualan !
mungkin dia merajuk ? heheee . . .
 
dan . . . sampai sekarang saya masih terfikir-fikir siapa gerangan pakcik yg adik saya maksudkan tu .waallahhu alam . . .  by the way tengs alot to 'pakcik ' yg memang takecare tentang saya selama ni .

**Allah selamat kan kamu 'pakcik' **

Comments