Skip to main content

PLEASE DONT THINK YG KAMU DAH KENAL SAYA

Hai awak  . . .  .setelah didesak akhirnya terpaksa melanggar pantang hmm . . makanya termasuk semula kedalam peshbuk itu . . iman tak kuat  betul ! tapi serious terpaksa kerana desakkan siganas itu ! oh ye ! termaktub ,pastinya saya sudah dapat kesan gerangan hamba  Allah yg dimaksud kan oleh adik ! dalam ucapan tengs , saya tersentap bila dia salah tapsir kan tentang siapa saya yg sebenarnya !

Beliau seseorang yg baru beberapa bulan mengenali saya  . baru tahu sedikit sahaja perihal saya ! mengenali saya hanya melihat pada komen-komen gedik saya dengan teman-teman siber itu ! ish . . . inilah manusia  mudah sangat buat andaian tentang perangai seseorang kan !  sedangkan dikeliling senarai teman-teman saya tu ada kawan saya sudah lebih 4 tahun mengenali siapa saya so mereka lebih kenal saya dan sebab  itulah saya berani berkomen gedik yg mana pada saya habis situ  je perkara itu ! tak perlu  berlarutan  keluar lagi ! ye semua itu hanya merapu je lah !!

awak bayangkan lah kalau betul la saya menjadi saya yg seperti didalam peshbuk itu ! giler !!! berapa banyak jantan saya nak angkut ????? apa guna saya jadi orang muslim ???? janganlah terlalu take care bro . . . yakin dengan bersungguh bahawa saya ada Allah ! dan saya takkan pernah lupakan itu ! *takbir*

kalau seseorang itu benar-benar kenal siapa saya yg sebenarnya , mustahil tanggapan serupa itu dia boleh  beri untuk saya . huh ! memang komen saya serupa minah gedik a.k.a cikaro lapar ! padahal dunia reality saya 100% berbeza ! saya  adalah antara gadis Johor yg berazam untuk berhijrah ke negara Brunai sebab saya nak ikut amalan HUDUD yg kerajaan Brunai baru  laksana kan itu bermula April tahun ini !

ok fine ! mungkin dia tak kenal saya lagi *positif thinking* saya tak salah kan dia 100% dalam hal ini ! tapi bila dia kata dia malas nak buka aib orang ,whats the meanings???? itu bermaksud  ada aib saya yg dia sembunyikan didalam  mindanya ! orite. . orite. . itu hak dia ! itu pahaman dia tentang saya . itu penilaian dia untuk saya yg gemar bergurau ini . . takpe saya akur tentang itu  . Allah ada !

by the way tengs to all my best friends ,my close friends sebab mereka memang memahami siapa saya yg sebenarnya  , mereka tahu menilai saya yg bukan dinilai dari komen-komen saya tapi dari sembang peribadi dengan  saya  . saya tahu apa yg patut saya buat . saya orang melayu ISLAM !saya perempuan dan gadis , saya ada maruah , saya ada harga diri , saya ada hak peribadi untuk dihormati .  saya sudah dewasa , saya bukan remaja sekolah yg baru nak up ! so please la bersangka baik ok. tu je permintaan saya kali ni .

please jangan pandang saya sebelah mata kerana dalam senda gurau saya ada maksud yg ingin saya sampaikan dan yg pasti manusia tak mempunyai pendapat yg sama dalam kehidupannya !! itu yg paling pasti ! so lepas ini selidik dulu baru boleh bersuara ,biar pun awak tu orang beragama teguh , berpendidikkan tinggi , berharta dan berpengalaman luas  , belum tentu awak dapat bahagia seperti saya dapat dari kawan-kawan alam maya saya itu . kami tahu bagaimana untuk menilai erti persahabatan alam maya ini . TANYA lah mereka ,adakah mereka punya number handphone saya? id wechat saya ? whasapp saya ?  line saya ? instagram saya  ? LANGSUNG TAKDE PUNYA !!! so please dont worry all about mine ok !! saya ada Allah !!!

dan bila disebut buaya , diluar ini ada lagi banyak buaya yg lebih bahaya dari di dalam peshbuk saya  itu , sekian ,waallahualam . . . apa yg perlu saya katakan disini ,semua yg saya taipkan di komen teman-teman saya  itu hanya bermula disitu dan  ianya  berakhir juga disitu ,jangan pernah untuk berpanjangan . . i hate that !!!

saya adalah saya , anak perempuan mama yg sentiasa takut akan balasan azab siksaan dari Allah .  kamu dapat dari apa yg kamu beri ! pegangan  saya :  kalau pun kita ustazah berkelulusan tinggi melangit  sekali pun  . . .  jangan pernah menjatuhkan hukum kepada seseorang hamba Allah yg lain kerana itu kerja Allah bukan kerja kita ~
**saya sentap !!!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx