TUNTUTAN ALLAH JADI BAHAN

hai . . .Assalamualaikum .  ..riuh semalaya dok sembang pasal tudung cik kak  tu , dari wanita hingga ke lelaki , dari remaja  hingga ke warga emas . puncanya ??? entah . . .

saya ada terbaca seorang wartawan tv mengatakan  dilaman sosialnya 'dulu hanya melihat wajah ayunya diiklan-iklan , sungguh manis sekali . . . kini setelah dia bersuara . . .*ramai orang kecewa. . . saya tak maksud kan sesiapa tetapi pandai-pandailah awak menilaikannya siapa gerangan yg cantik manis tu  yg dia maksudkan ye .

tudung ! antara pakaian   penutup aurat untuk orang perempuan muslim selain baju longgar dan kain labuh serta  stokinnya . apa yg menyedihkan sejak akhir-akhir ini orang sanggup membuat dosa hanya untuk satu item yang menjadi tuntutan Allah itu ! sedih sungguh  . . kerana harta ,kerana tamak ,kerana takut rugi . ah ! manusia mana pernah sempurna . . . .  *positif*

pada saya  ,sebagai muslim sesama muslim ,sebagai orang melayu sesama melayu , bagilah tolak ansur  , janganlah mengambil tindakan yg membocorkan periuk nasi orang lain . paling tidak pun , bersemuka dulu kemudian buat perbincangan . mungkin mereka boleh menjadi rakan kongsi ke ? meluaskan lagi perniagaan ke ? membuka cawangan-cawangan baru ke ? jalan ini boleh membuka pintu rezki untuk sesama bangsa dan agama . . pasti tak salah kan ? paling tidak nanti  pun orang akan cakap . . . dah la muka cantik ,hati budi cantik , bijak pulak tu menolong bangsa sendiri . haaaaa . . kan ? untung ke rugi ? manusia sayang ,Allah pun sayang .

oklah . . tu dia bukan saya .kalau sayalah kan ,lebih baik saya jual tudung saji  ! semua manusia dalam dunia memerlukannya ,lelaki ke perempuan ,muslim ke tidak  .pendek ke panjang ! dan saya takkan menyaman orang yang nak tiru tudung saji saya tu yg penting makanan mereka selamat dari dihinggapi lalat ! ahha tu la tujuan utamanya  .pasal untung rugi tu , pada saya rezeki tu hak Allah , dan patut dikongsikan bersama  . . baru fair ! hee


awak   jujur saya cakap  ANTARA SEBAB ADA 1 BANGSA LAIN YG MAJU KAT NEGARA KITA NI ! AWAK NAK TAHU KENAPA BANGSA ITU MAJU ???? IALAH KERANA MEREKA  BAGI SUPPORT BUKAN BUAT REPORT ~sekian~

Comments