Skip to main content

TUNTUTAN ALLAH JADI BAHAN

hai . . .Assalamualaikum .  ..riuh semalaya dok sembang pasal tudung cik kak  tu , dari wanita hingga ke lelaki , dari remaja  hingga ke warga emas . puncanya ??? entah . . .

saya ada terbaca seorang wartawan tv mengatakan  dilaman sosialnya 'dulu hanya melihat wajah ayunya diiklan-iklan , sungguh manis sekali . . . kini setelah dia bersuara . . .*ramai orang kecewa. . . saya tak maksud kan sesiapa tetapi pandai-pandailah awak menilaikannya siapa gerangan yg cantik manis tu  yg dia maksudkan ye .

tudung ! antara pakaian   penutup aurat untuk orang perempuan muslim selain baju longgar dan kain labuh serta  stokinnya . apa yg menyedihkan sejak akhir-akhir ini orang sanggup membuat dosa hanya untuk satu item yang menjadi tuntutan Allah itu ! sedih sungguh  . . kerana harta ,kerana tamak ,kerana takut rugi . ah ! manusia mana pernah sempurna . . . .  *positif*

pada saya  ,sebagai muslim sesama muslim ,sebagai orang melayu sesama melayu , bagilah tolak ansur  , janganlah mengambil tindakan yg membocorkan periuk nasi orang lain . paling tidak pun , bersemuka dulu kemudian buat perbincangan . mungkin mereka boleh menjadi rakan kongsi ke ? meluaskan lagi perniagaan ke ? membuka cawangan-cawangan baru ke ? jalan ini boleh membuka pintu rezki untuk sesama bangsa dan agama . . pasti tak salah kan ? paling tidak nanti  pun orang akan cakap . . . dah la muka cantik ,hati budi cantik , bijak pulak tu menolong bangsa sendiri . haaaaa . . kan ? untung ke rugi ? manusia sayang ,Allah pun sayang .

oklah . . tu dia bukan saya .kalau sayalah kan ,lebih baik saya jual tudung saji  ! semua manusia dalam dunia memerlukannya ,lelaki ke perempuan ,muslim ke tidak  .pendek ke panjang ! dan saya takkan menyaman orang yang nak tiru tudung saji saya tu yg penting makanan mereka selamat dari dihinggapi lalat ! ahha tu la tujuan utamanya  .pasal untung rugi tu , pada saya rezeki tu hak Allah , dan patut dikongsikan bersama  . . baru fair ! hee


awak   jujur saya cakap  ANTARA SEBAB ADA 1 BANGSA LAIN YG MAJU KAT NEGARA KITA NI ! AWAK NAK TAHU KENAPA BANGSA ITU MAJU ???? IALAH KERANA MEREKA  BAGI SUPPORT BUKAN BUAT REPORT ~sekian~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx