YANG SEBENARNYA

inilah pengakuan kak Lyen tentang apa yg dia dah buat untuk adik nya Mia . . .


beb . . aku tau kau syg giler kat poksu , aku yakin ,memang yakin poksu pun memang sayang giler kat kau . aku tak marah korang bercinta sebab poksu single dan kau pun masih single . apa yg aku mintak ,boleh tak kau fikir tentang akan datang bila mana kau jadi orang rumah poksu ??? andai itu takdirnya nanti ?

beb , aku pernah menaruh kan harapan dengan jiran poksu , tu dah kompem kau tau punya kan ? malangnya hampir 4 tahun harapan tu kita orang bina akhirnya hancur disebabkan kelemahan diri masing-masing terutamanya aku *akak kau*

beb cuba kau bayangkan ,jika kau jadi isteri jiran kepada ex -bf aku ? ada banyak risiko akan timbul doe ! antaranya kau rase handak ke aku tunjukkan muka aku yg sebenarnya kat dia satu hari nanti lepas aku mainkan perasaan dia dan lepas dia dah hancur kan hati aku ni  ?

kau sedar tak beb ??? hati aku dah tak pandang dengan semua lelaki hanya sebab dia ???? sehinggakan aku serik nak bercinta lagi ? dan sehingga sekarang aku anggap lelaki tu sepesen je perangainya ??

kau rase aku tegar ke nak ke kampung halaman dia ?? beb ,kalau aku tak dapat budak kampung tu ,bermakna kau pun takkan dapat budak kampung tu !! walaupun kita bukan menyintai orang kampung yg sama ! tetapi yg paling istemewa mereka tu kawan sekampung dari sejak lahir lagi !!satu sekolah ,kawan sepermainan beb ! kau kena tahu tentang itu beb !! please. .  .

beb . . . sedang elok korang bercinta ,aku boleh pulak suruh break kan ? ok memang aku kejam dalam hal ini . cuba kau bayangkan esok-esok kalau kau sudah menjadi isteri kepada poksu , kau jadi moksu dan andai kata kau diduga di rumah mak mertua kau tu . dan masalahnya mungkin antara kau dengan kawan baik poksu ,kau fikir mana satu yg poksu akan percaya ??? oh yess semestinya dia kan pilih kawan baik dia beb , sebab mereka dah kenal lama  dan kau  ??? aah aku dah  dapat bayang kan situasi akan datang keadaan tertekan hidup kau tu beb !! aku tak sanggup ! sumpah !

biar kita macam ni  !biar orang disitu membenci kita 100% !aku tak heran pun ! yg penting aku nak hidup kau bahagia dari sekarang ,esok hinggalah aku takde nanti . sebabnya  kau pun tahukan  ,apa yg aku tanggung selama ini ,menanti masa untuk keakhir perjalananya je kan ? so kau fikirkan lah ok .

beb . . aku nak ,bila aku dah takde nanti ,kau jangan pernah untuk kembali kepada poksu atau  sesiapa je lelaki dalam kampung tu ,tapi . . . aku nak kau pilih je lah warga negeri kita yg dikatakan lanun ini .! takpe beb ,lanun ke apa ke ,kita masih reti mengucap kalam Allah dan tahu jaga solat 5 waktu kita. , kita masih tahan berpuasa sebulan dan kita masih tau hurmat mama dan ayah kita . . itu pun dah mencukupi buat aku .

beb . . aku tahu betapa hancurnya hati poksu bila dia tahu semua ni angkara aku yg menghalang  tapi aku yakin ,poksu seorang yg kuat !unlimited dia memang power ! aku memang hormat gila kat dia ! sorang lelaki yg bijak menjaga maruah dan kehormatan orang perempuan ! dia layak dapat bakal isteri yg jauh lebih baik dari keluarga kita beb terutamanya kau!!

aku nak dia jadilah suami kepada orang yg betul-betul menyintai dia sepenuhnya  ,bukan macam kau ,bukan macam aku . . .  kita hanya pelangi senja beb . . memberi keindahan kepada dunia tapi  kehadiran kita tak pernah kekal lama . .

beb ,maafkan aku ,sebagai kakak kau ,aku lebih rela meluahkan dengan cara begini dari satu hari orang salahkan kau sebab menolak cinta suci dia  . . kepada poksu ,maafkan orang ye ,orang tak nak poksu sangka Mia yg nakal ,padahal yg sebenarnya orang yg halang semua ini diteruskan sebab orang tak nak Mia menjadi satu bebanan dalam persahabatan antara Poksu dengan Razman . .  maaf sekali lagi 


Mia. . .. . . tu je yg mampu aku luahkan beb . . maafkan aku ye  . . wasalam . .



Comments