BAHAGIA

Hai Arjuna beta . .  .bila disebut bahagia ,belum tentu semua orang boleh capai bahagia untuk dirinya ,walaupun zahir nya kelihatan ceria dan memiliki apa sahaja yang di hajati ,belum tentu itu semua boleh bawa bahagia didalam hidupnya .

ada orang kata biar duit sikit tapi hati senang ,
maka rasalah bahagia .

ada orang kata takde pasangan  pun takpe janji banyak wang ,
maka dapatlah bahagia walaupun hidup sorang .

ada orang kata  biarlah sederhana ,tak kaya ,tak papa,
asal boleh capai ketenangan jiwa dah  kira cukup bahagialah tu .

ada orang kata kalau nak bahagia ,jangan harap pada orang lain ,tapi berusahalah untuk mendapatkannya melalui urusan diri sendiri dengan Allah swt . kerana hanya Allah lah tempat yg sebenarn-benar nya untuk capai kebahagiaan ,tidak saja didunia,tapi diakhirat juga .


tapi pada saya  . . bila orang yg saya sayang tu ,ingat lagi kat saya walaupun kami dah jarang berhubung ,maka saya pun dapat lah rasa bahagia disitu , biarpun bahagia sendirian   . . .  .hmm

Comments