Skip to main content

BAHAGIA

Hai Arjuna beta . .  .bila disebut bahagia ,belum tentu semua orang boleh capai bahagia untuk dirinya ,walaupun zahir nya kelihatan ceria dan memiliki apa sahaja yang di hajati ,belum tentu itu semua boleh bawa bahagia didalam hidupnya .

ada orang kata biar duit sikit tapi hati senang ,
maka rasalah bahagia .

ada orang kata takde pasangan  pun takpe janji banyak wang ,
maka dapatlah bahagia walaupun hidup sorang .

ada orang kata  biarlah sederhana ,tak kaya ,tak papa,
asal boleh capai ketenangan jiwa dah  kira cukup bahagialah tu .

ada orang kata kalau nak bahagia ,jangan harap pada orang lain ,tapi berusahalah untuk mendapatkannya melalui urusan diri sendiri dengan Allah swt . kerana hanya Allah lah tempat yg sebenarn-benar nya untuk capai kebahagiaan ,tidak saja didunia,tapi diakhirat juga .


tapi pada saya  . . bila orang yg saya sayang tu ,ingat lagi kat saya walaupun kami dah jarang berhubung ,maka saya pun dapat lah rasa bahagia disitu , biarpun bahagia sendirian   . . .  .hmm

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx