Skip to main content

BANGSA SAYA

hai awak . . . saya sedang sedih ni . . .sebab tu hari ni asik nak marah -marah je kerjanya  *emo* .

bila buka surat khabar je ,apa yg saya lihat bangsa saya asik nak bertelagah je *bangsa saya tu bukan lah saya maksudkan jawa ok,bangsa saya tu saya tujukan pada bangsa Melayu*

awak tau kan  sekarang ni ada satu puak  ni tolak HUDUD ! yg satu puak  ni pulak tolak GST !

memang kedua isu tu tak sama tapi penolaknya tu bangsa yg sama,orang yg sama!! mempunyai agama yg sama!!  hari-hari kerjanya  tolak orang tu ,tolak orang ni ! jangan nanti asik sangat nak main tolak-tolak , semua  orang melayu masuk gaung ,bangsa lain yg dok berdiam diri sekarang ni  pun naik atas tunjuk power mereka ! tu yg saya risaukan tu awak . . . sedangkan tanah ni tanah melayu tetapi kenapa melayu nak reti nak jaga tanah mereka ????? *sedih*

nampakkah kita pada kehancuran diluar negara ? rakyat bergaduh sesama rakyat dan akhirnya siapa yg dapat negara tu ???? orang luar . . yes !! orang luar lebih bijak dari orang dalam .orang dalam lalai ! asik nak bergaduh je kerjanya  .

pasal GST tu ,pada saya lah kan *ni pendapat saya je lah* apa salah jika kerajaan tubuhkan satu badan khidmat masyarakat untuk beri penjelasan kepada rakyat  tentang apa itu GST ! apa baiknya ? apa untungnya ? kemudian terangkan jelas-jelas ,bagi rakyat paham betul-betul ,  janganlah fikir rakyat ni semuanya orang yg berpengetahuan tinggi yg senang dan kaya raya .

kita ada golongan sederhana dan miskin  ,kita ada warga emas ,kita ada  rakyat yg tinggal jauh dipelusuk kampung ,yg masih tak memahami tentangnya ,kita juga ada rakyat yg hanya duk dengar dari kata-kata orang lain je !

janganlah bila nak pilihan raya je baru nak fikir diaorang tu ,waktu-waktu macam ni lah kita kena dengar luahan isihati mereka , beri penjelasan YANG TEPAT kat mereka , barulah boleh menang tanpa bertanding nanti *takcaya ? . . trylah ~

dan tentang hukum HUDUD pulak  . .kenapa nak fikirkan  pasal bangsa beragama lain . . kan hukum tu hukum islam , untuk orang islam ,bagilah orang islam nak rasa hukum HUDUD yg mereka  sebut-sebut kan dari dulu tu . hukum islam ,hukum Allah . kenapa nak lari dari hukum Allah ? takut ??? kalau kita tak laksanakan  hari ini  . .  nanti lagi takut kalau kita dah mati ,sebab banyak soalan yg ALLAH suruh malaikat tanya tentang apa yg kita sudah buat untuk umat seagama  dimasa kita hidup .


**tetiba teringat tok Adi dlm cerita TANAH KUBUR **

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx