Skip to main content

INILAH DUGAAN KITA

Awak . . . sakit kan bila putus cinta ? awak pernah alaminya  ? pasangan yg rajin bercinta mungkin kerap merasainya  . yelah bercinta bukan kena ambil kelulusan apa-apa pun hanya tahu istilah kasih sayang ,rindu ,saling menghormati isi hati masing-masing ,cintalah namanya tu !

tapi pasangan yg berjaya mengukir cintanya hingga ke jinjang pelamin  adalah insan yg bertuah kerana tabah  dalam menempuh dugaan . akan tetapi dugaan tak akan pernah berhenti ,malahan dugaan demi dugaan pasti akan muncul ! dari mula dengan suai kenal dengan ahli keluarga baru sampailah ke anak cucu dugaan demi dugaan akan datang bertamu .

pada yg kuat dan hatinya tabah ,dapat lah mereka menumpuh dugaan
ada yang jiwa tipis ,iman goyang ,dugaan bakal memberi jutaan makna dalam hidup mereka. lagi-lagi bila ,

yang indah jadi duka
yang manis jadi pahit
yang senyum jadi tangis
yang sayang jadi benci
yang rindu jadi jemu

dan akhirnya perpisahan jua lah jalan yg terakhir dilakukan . jika baru couple tu taklah berat sangat kesannya  .tetapi pada yg dah beranak pinak  .. . . hmmm ... sedih ,terutama kepada anak-anak yg terpaksa menanggung risiko perpisahan . mak bapak mungkin mudah saja cari pengganti .tapi bagaimana dengan situasi anak-anak  ? ayah tiri or ibu tiri tidak sama dengan mak bapak kandung mereka ! mak bapak bersimpatilah  . . .


saya tak pernah benci dugaan. kerana pada saya tiap dugaan yg datang tu ialah ujian yang mana bakal menjadikan saya seorang insan yg lagi kuat dan tabah . terima kasih Allah utk segalanya  yg telah Kau beri ,amat ku hargai . . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx