Skip to main content

ITU SAYA



hot story !


dilarang masuk  ??? punca ??

mencegah lebih baik daripada merawat. Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) bersedia untuk memikirkan langkah tidak membenarkan penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) hadir pada perlawanan separuh akhir kedua di Darul Makmur,30 Mei ini.

Menurut Setiausahanya, Datuk Hamidin Mohd. Amin, mereka sedang mengkaji pelaksa­naan idea itu daripada pelbagai pilihan lain yang sedia ada memandangkan pelbagai langkah telah diambil sebelum ini, termasuk peningkatan maksimum soal keselamatan namun masih tidak berhasil membendung tindakan ganas segelintir penonton.

Bagaikan sudah serik dengan permasalahan keganasan dalam bola sepak, beliau mengakui dengan cara itu pihak keselamatan tidak bimbang akan berlaku pergaduhan antara penyokong Pahang dan JDT sama ada di dalam atau luar stadium memandangkan permusuhan antara kedua-dua pihak semakin menebal semenjak kebelakangan ini.

“Setakat ini berdasarkan mesyuarat JKPT yang terakhir, kami masih bersetuju untuk membenarkan penyokong lawan untuk hadir dan akan terus memantau perkembangan ini.



SO . . . apa komen cik Lyenda  ?

ok  . .saya orang Johor , sejak JDT ditubuhkan setahun lalu yg diterajui oleh TMJ *TENGKU MAHKOTA JOHOR* saya dapati rakyat johor sudah tau bersatu padu ! tak kira lagi pasal politik ! pasal budaya ! bangsa ! mereka telah disatukan di stadium ! syabas !!

tetapi bila team dipengaruhi oleh pemain yg tiptop dan penyokong menjadi bertambah taksub ! kalah menang mereka tolak tepi ! pada mereka kuasa sokongan itu yg perlu power ! mereka lupa yg mereka orang Johor !! sejujurnya saya sokong team JDT 100% Tak kiralah time kalah ke menang ,tak kiralah siapa pemainnya sebab team ni dah naikkan nama negeri saya JOHOR !

Tapi . . . bila setiap ada game ,ada sahaja perkelahian ,petumpahan darah , saman beribu-ribu ringgit dihabiskan ,penyokong dah kurang abad sopan ,page-page JDT dilaman social  dah semakin hancur dengan bahasa-bahasa kesat dan menjengkelkan . .  akhirnya saya hanya menyokong dari jauh dan hanya menuntun dari jauh ,gaya para penyokong yg semakin musnah tahap displin membuatkan semangat  saya pudar untuk memperjuang kan yg sedia ada .

ye . .  saya pergi menuntun distadium , saya sorak ! saya jerit ! tetapi bila keluar stadium saya kena diam ,kena tutup mulut dan mata ,kena jaga kata-kata ,kena sabar ,kena jaga hati orang lain,!!! kepada penyokong fanatik yg setia macam saya , saya nasihatkan jaga lah tingkah laku . .  sarang tabuan ni kalau tidak dijolok ,ia takkan mencederakan kita . . trust me . !!


kita senegara !sebangsa !seagama! tapi  bertekak sehingga berdarah -darah diluar stadium tu.. . ,tahukan awak  . .pemain yg  dibilik persalinan , yg dibayar gaji 5 angka dan lebih tu sudah pun  duduk bersama , sudah pun bergelak-gelak  lagi , sudah pun meminta maaf bersalam-salaman untuk kejadian - kejadian yg tidak disangka sewaktu bermain dipadang .

tapi awak ??? bukan sahaja TIDAK BERGAJI malahan benjol lah ,luka lah ,berkelahilah , paling rugi kena tahan pihak berkuasa dan kena bayar duit ubat ???? so?? berbaloikah itu ??

kalau FAM jadi buat undang-undang ini , sebagai penyokong  di Johor , saya akan kata : 
 kalau betul ,teruskanlah . . . jgn asik nak libatkan penuntun yg tak bersalah jadi mangsa . .jemu dah nak tegok orang gadoh . . kami nak tengok bola ,bukan nak tengok anak bangsa kami berkelahi sesama sendiri . . .








Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx