Skip to main content

JEJAKA KAWASAKI HIJAU

pagi-pagi dah keluar rumah dengan Liza  ,
jumpa pelangggan katanya  ! lahai ada pulak orang nak ajak jmpa pepagi ,pulak tu time cuti -cuti ni .owh rupanya dia pergi ke pusat bandar untuk bershopping  ,so peluang tu la yg dia gunakan untuk berjumpa ! orite gak tu , memang cunnn .

sebagai peniaga  online kita jangan pernah memilih atau cerewet dengan pelanggan ! itu adalah salah satu cara untuk menarik pelanggan .untuk lebih jimat lagi ,jika pelanggan tu tempat tinggalnya tak sampai 10  kilometer ,lebih baik send by hand je ,jimat gak duit postage kan  !

opss ! terlupa nak beritahu saya hanya membantu kawan saya yg berniaga online ,yelah kan bahaya juga jika awek-awek ni nak jmpa pelanggan sorang-sorang. dan pelanggan pulak lelaki yg tak pernah jumpa sebelum ini ,makanya untuk menggelakan  pekara yg tidak diingini berlaku ,so saya pun rela la menjadi peneman , bukan susah pun ,just tunggu je dalam kereta . . . kata dia

beberapa minit menunggu . . .tibalah 2 orang jejaka yg berjanji akan mengambil barangan yg diorder tu . member saya pun keluar kereta bersama barang -barang mereka *2 helai  t-shirt polo dan 1 biji power bank* .

saya pun keluar juga bila kedua jejaka tu sudah berhentikan kawasaki hijau nya ! uyooo . . .  terbeliak biji mata time tu tapi ,saya buat selamber je la , buat cool sudah la kan ,yg penting situasi selamat masa tu ! jejaka JB  sekarang kalau beli motor mesti lebih besar dari kereta jenazah ! eee . . . gilerr ,lagi-lagi yg duduk or kerja kat singapore tu ,lahai ,motor dah kalah kereta harganya emm . dah hobi dia camtu ,nak buat camana kan . duit dia  pun padat . .boleh laaaa

tiba-tiba !!

fuyoooo . . cik Liza ! sapetu  ???
oh tu kawan saya Lyen  . . .Liza memperkenalkan saya kepada 2 pelanggannya
cantik siott!!!! ishh . . .  salah sorang dari jejaka tu bersuara
saya just senyum  . .eh ! macam tak senyum !. . entahlah  . . .
eh ! ini barang  awak  . .kata liza yg cuba untuk clearkan situasi puji memuji tu
cik Lyen  . . .  ade wechat ke ?? jejaka motor kawasaki hijau tu bersuara pulak
ha? er . ..  sorry ,saya takde semua tu  ,sorry . . . *saya gugup !
beb ! dah siap ke ? saya tanya Liza
dah ! Liza senyum je jawab
ok , jumla balik ,aku nak pergi taska jap ni  . . . sambil memandang kedua jejaka yg masih terpinga-pinga diatas jalan raya tu ,saya pun masuk ke kereta . disusuli oleh Liza .

ketika kereta saya  baru je nak bergerak ,tiba -tiba salah sorang jejaka kawasaki hijau tu datang ke tepi tingkap kereta saya dan menghulurkan number phone nya diatas sehelai kertas .

contac me if u free . . .. dia bersuara sambil tersenyum
ambillahhhh . . . Liza cubit peha saya ,menyuruh saya ambil kertas tu
aaaa .. ha'ah  .  .ok tengs ye heee . . . sambil senyum teragak-agak saya nak mengambil kertas tu  dan  terus berlalu pergi meninggalkan jejaka kawasaki hijau tu disitu tanpa lambaian terakhir hehehe .

peh !comel siut mamat tu  !!! . . . Liza  menjerit macam orang gila . comel ?? aaa, ko amek la no tepon dia ni ,aku taknak lah !!  saya pass kertas tu kat Liza . erkk ?? dah kenapa ko ni ,bukan dia bagi aku kan,dia bagi ko . . .eleh . . jual mahal le tu !! sorry . . he is not my taste  . . .saya bersuara perlahan dan on lagu kuat-kuat !! la,la,la . . . buat muka slamber huhuu

*Liza pulak??
dia pun ambil kertas  tu ,then masukkan dalam handbag dan jeling-jeling kat saya  . . . .huh !!! cerewet !! dia jerit kat telinga saya kuat-kuat !! hahahaha suka aku la woiii . . . saya gelak sakan . ye saya  suka sebab Liza kalau menjerit macam suara hagemaru ! bhahaha


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx