KUATKAN SEMANGAT NYA

melayan perasaan sorang-sorang bukan kerja mudah . kejap-kejap o.k ,kejap-kejap k.o ! kadang-kadang sebak ,kadang-kadang fikiran kosong , jiwa langsung tak berfungsi .syukur masih ingat Allah ,hanya pada DIA tempat saya mengadu  . lepas puas saya menangis ,akhirnya tertidur dan segala kekusutan hilang .alhamdulillah . bila bangun dari tidur , saya ingin mulakan hari baru ,saya nak lupakan semalam yg perit ,saya nak happy walaupun saya sendirian .

dan apabila saya on fb pagini ,rupanya bukan saya je yg diduga tetapi sahabat blogger saya juga (  BEN Ashaari )  yg mana  8-5-2014 iaitu  hari ini ayah beliau akan menjalani pembedahan kanser lidah, dan isteri beliau pula akan melahirkan anak samada normal atau pembedahan  . masyaallah~

ya Allah . .ianya melibatkan mental yg lebih kuat dari apa yg saya tanggung sekarang ni . sebagai seorang anak lelaki dan seorang suami serta seorang ayah , beliau terpaksa keluar masuk antara dua buah hospital dan kena ulang alik kerumah untuk melihat keadaan anak sulungnya pula ,argh kalau tak kuat ,memang dah longlai tubuh badan dan juga minda kalau macam gini la besarnya dugaan . tapi saya tahu beliau memang kuat sebab tu Allah beri dugaan sebegini hebat untuk nya  .

kenapa saya buat entri peribadi macam ni untuk beliau ????

sebab saya  nak motivasi kan jiwa saya ,minda dan diri saya ni , yg baru sikit je dugaan yg datang ,dah rasa  nak demam lah ,kecewa lah ,mengeluh lah * mengade je kan * . .  . . sekarang saya kena yakin kan hati sendiri ,jika kita rasa kita punya masalah besar dan berat , diluar sana ada lagi dugaan lebih besar dan lebih berat untuk orang lain . .  .astagfirullah halazim ~

harini kita doakan otai Blogger kita tu Encik Ben Ashaari lebihkan lagi kesabarannya , kuat kan lagi semangatnya  , dan sama-sama juga lah kita doakan agar insan -insan tersayang beliau  akan selamat dalam urusan yg berlangsung hari ini  . .  . moga semuanya memberi khabar yg gembira nanti , insyaallah . . aminnnn




Comments