Skip to main content

KUATKAN SEMANGAT NYA

melayan perasaan sorang-sorang bukan kerja mudah . kejap-kejap o.k ,kejap-kejap k.o ! kadang-kadang sebak ,kadang-kadang fikiran kosong , jiwa langsung tak berfungsi .syukur masih ingat Allah ,hanya pada DIA tempat saya mengadu  . lepas puas saya menangis ,akhirnya tertidur dan segala kekusutan hilang .alhamdulillah . bila bangun dari tidur , saya ingin mulakan hari baru ,saya nak lupakan semalam yg perit ,saya nak happy walaupun saya sendirian .

dan apabila saya on fb pagini ,rupanya bukan saya je yg diduga tetapi sahabat blogger saya juga (  BEN Ashaari )  yg mana  8-5-2014 iaitu  hari ini ayah beliau akan menjalani pembedahan kanser lidah, dan isteri beliau pula akan melahirkan anak samada normal atau pembedahan  . masyaallah~

ya Allah . .ianya melibatkan mental yg lebih kuat dari apa yg saya tanggung sekarang ni . sebagai seorang anak lelaki dan seorang suami serta seorang ayah , beliau terpaksa keluar masuk antara dua buah hospital dan kena ulang alik kerumah untuk melihat keadaan anak sulungnya pula ,argh kalau tak kuat ,memang dah longlai tubuh badan dan juga minda kalau macam gini la besarnya dugaan . tapi saya tahu beliau memang kuat sebab tu Allah beri dugaan sebegini hebat untuk nya  .

kenapa saya buat entri peribadi macam ni untuk beliau ????

sebab saya  nak motivasi kan jiwa saya ,minda dan diri saya ni , yg baru sikit je dugaan yg datang ,dah rasa  nak demam lah ,kecewa lah ,mengeluh lah * mengade je kan * . .  . . sekarang saya kena yakin kan hati sendiri ,jika kita rasa kita punya masalah besar dan berat , diluar sana ada lagi dugaan lebih besar dan lebih berat untuk orang lain . .  .astagfirullah halazim ~

harini kita doakan otai Blogger kita tu Encik Ben Ashaari lebihkan lagi kesabarannya , kuat kan lagi semangatnya  , dan sama-sama juga lah kita doakan agar insan -insan tersayang beliau  akan selamat dalam urusan yg berlangsung hari ini  . .  . moga semuanya memberi khabar yg gembira nanti , insyaallah . . aminnnn




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx